חדשות    

האצ'יסון חוזרת לשלוט בפרטנר

חברת האצ'יסון ביקשה ממשרד התקשורת, לקבלת היתר שליטה בפרטנר     משרד הביטחון אמור לדון בבקשה. .

האצ'יסון, שייסדה את החברה בסוף שנות התשעים צפויה לחזור אליה בעל השליטה האחרון, חיים סבן, אמור היה  לפרוע הלוואה בסך 300 מיליון דולר שקיבל מהאצ'יסון והוא לא להחזיר את ההללואה ובתמורה יוחזר המניות להאצ'יסון,,30%. האצ'יסון תצטרך להסביר שיש לה קשר הדוק עם ישראל ושהיא אף מעורבת בהזרמת כספים וכן במתקני התפלת המים. בתרחיש שבו האצ'יסון לא תקבל היתר שליטה, היא תיאלץ למכור את המניות למרבה במחיר. תהליך הבדיקה עצמו עשוי לארוך מספר חודשים, בעיקר על רקע העובדה שאין כרגע ממשלה.

לפני כחודש עם הודעת העברת השליטה . יו"ר הדירקטוריון, אדם צ'זנוף, הודיע על התפטרותו ויחד עמו התפטרו עוד שישה מנציגיו של סבן – סגן היו"ר אלון שליו, אריה סבן, סומיט ג'איסינגהאני, יואב רובינשטיין, ברק פרידור ותומר בר זאב.

דירקטור נוסף ונציג של סבן, השמיני, יהודה סבן, לא התפטר וינשאר בחברה. א תאגיד בינלאומי הונג קונגי, הנמצא ברשימת 500 החברות הגדולות של מגזין Fortune, ואחת החברות הגדולות בבורסת הונג קונג. בין אחזקות החברה ניתן למצוא את נמלי הים הגדולים בעולם, חברות תקשורת מ-14 ארצות המופעלות תחת שלושה מותגים, נדל"ן ותשתיות.

האצ'יסון ומפואה היא מהמשקיעים שהקימו את חברת פרטנר ב-1999. בתקופה זו היא הייתה הבעלים של קבוצת אורנג' העולמית, ומכאן הגיע לפרטנר המותג אורנג'. בשנת 2009 מכרה החברה את פרטנר לאיש העסקים אילן בן דב. אך בעקבות קשיים כלכליים מכר בן דב בינואר 2013 את רוב אחזקותיו בפרטנר לחברת האחזקות של חיים סבן, "סבן קפיטל". סבן רכש כ-33 אחוז ממניות החברה.