חדשות    

האריזות מוקטנות? מה אומר החוק ומה אפשר לעשות?

pexels

אחד הטרקים המעצבים ביותר להעלאת מחירים היא הקטנת האריזה בלי לשנות את המחיר, בעוד התכולה קטנה. על אף חוקים מובהקים וברורים הטריק נמשך. הדבר חמור יותר בקניות מקוונות שבהן לא בודקים ידנית את האריזה. האחרונות שעשו את זה היו יוניליוור וקימברלי קלארק, יצרנית האגיס ולילי, כך המחיר עלה ב-20%

 

כמה דוגמאות להתייקרויות*

מוצר משקל קודם משקל חדש אחוז שינוי במחיר המחירון ל-100 גרם תכולה
סדרת מוצרי כריות 750 גרם 686 גרם 9% +
קוקומן 500 גרם 375 גרם 15%+
קורנפלקס בטעם דבש 500 גרם 448 גרם 12% +
קינמונים 500 גרם 372 גרם 11% +
מוצרי קליק בתפזורת 75 גרם 65 גרם 15%+

*הנתונים מאתר פואנטה

איך להימנע מלקנות אריזות קטנות ביוקר 

דבר ראשון שהצרכן לעשות הוא לשים לב, לא לקנות באופן אוטומטי כל מה שהתייקר. אם יש מוצר זהה מתחרה בלי הקטנה ובלי העלאת מחירים, למה לא לקנות אותו?

לא מודבר רק בחרם צרכנים, אלא היענות מובהקת לביקוש והיצע, כך שהחברה תצטרך למצוא פתרונות אחרים. דבר שני, שאלו את עצמכם אם המוצר הוא מותרות שאפשר לחיות בלעדיו. במוצרים אלה אתם אפילו לא צריכים לקנות את המתחרה אלא פשוט לוותר על הצריכה ולפנות עוד כסף בחשבון.

אם אתם חוששים ממתחרה לא איכותי מספיק, לא תמיד המחיר מעיד על על איכות. הרבה יצרנים מקומיים וזולים יותר צריכים להציע מוצר במחיר תחרותי וגם העלויות שלהן פחותות, למשל עלויות השינוע.

מה אומר החוק

החוק קובע כי אם מדובר באותו המוצר ואין כיתוב לגבי שינוי התכולה הדבר מהווה הטעיה לכאורה. כאשר מעוניין יצרן או יבואן לקדם מכירתו של מוצר המכיל תוספת כמותית, על היצרן או היבואן לשנות את הכיתוב שעל גבי אריזת המוצר ולציין עובדה זו בהבלטה יתרה (למשל 30% חינם), גם כאשר כמות המוצר הוקטנה.

על כן אין להסתפק בציון הכמות החדשה בלבד, אלא לכתוב למשל מכיל כמות האחוזים פחות מהכמות הרגילה, וזאת בהבלטה ובגודל אותיות דומה לאותיות שם המוצר.

אם הגילוי על האריזה אינו מספק, חייב היצר או היבואן לספק לקמעונאי שלט ולדאוג לכך שהקמעונאי יציבו בנקודת המכירה בסמוך למוצר שהוקטן ואין די ביידוע הקמעונאי כי המוצר הוקטן כאמור. כמו כן אתת הגילוי הנאות לצרכן יש לתת גם בפרסומים ובפרסומות המתייחסים למוצרים שהוקטנו.

am:pm החלה למכור בשר ברשת, כמה זה יעלה?

איך לשרוד את החגים בלי להתרושש?

התקנות החדשות על דיווח הקטנת מוצרים