חדשות    

הארכת תחנת הרכבת המהירה לירושלים אל מרכז העיר מתקדמת שלב נוסף

תחנת ירושלים מרכז. הדמיה: רכבת ישראל
מעודכן ל-11/2022

13 רכבות לשעה בכל כיוון לירושלים וממנה בשנת 2040. זה החזון שעוגן בתוכנית אסטרטגית משותפת של רכבת ישראל ועיריית ירושלים, וכעת החזון הזה מתקדם שלב אל עבר יישומו.

הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של תשתיות לאומיות (ות"ל) שבמינהל התכנון, בראשות יו"ר מטה התכנון הלאומי, עו"ד שלומי הייזלר, החליטה להעביר את התוכנית להארכת מסילת הרכבת המהירה להערות הוועדות המחוזיות ולהשגות הציבור.

אם כיום מסתיימת המסילה בתחנת "נבון" שנפתחה ב-2018 ו7מאז הפכה לתחנה העיקרית של העיר, כעת על פי התוכנית תוארך המסילה עד מתחם החאן שבמרכז העיר. המסילה כולה תעבור במנהרה בתת-הקרקע ותכלול שתי תחנות נוסעים חדשות: תחנה במרכז העיר, בסמוך לצומת הרחובות יפו והמלך ג'ורג' ותחנה נוספת, במתחם החאן, בסמוך לתחנת הרכבת ההיסטורית. הקמת התחנות תקל על העומס הקיים והחזוי בתחנת יצחק נבון על ידי פיזור נוסעים יעיל יותר ותאפשר גישה להולכי רגל למוקדי תעסוקה ומסחר וקישוריות לקווי הרכבת הקלה הכחול והאדום ולרכבל המתוכנן לעיר העתיקה.

בתכנון התחנות והפיתוח סביבן ניתן דגש על השתלבותן במרקם ההיסטורי והמבנים והאלמנטים הקיימים לשימור.

יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר הות"ל, עו"ד שלומי הייזלר: "מדובר בבשורה של ממש לעיר ירושלים. הארכת הקו המהיר לירושלים למרכז העיר ולאזור החאן, צפויה להגדיל את כמות ותדירות הרכבות לירושלים וממנה, והקמת המסילה תוכל למנף פרויקטי פיתוח רבים בעיר".

מתכננת הות"ל, נאוה אלינסקי-רדאעי: "מדובר בפרויקט תשתית לאומית ייחודי, הארכת קו הרכבת לתוך העיר ישפר את השירות הרכבתי. ביצוע הפרויקט הינו אתגר הנדסי ואורבני מאתגר".