חדשות    פיקדונות מובנים    

הבינלאומי בפיקדון דולרי/ שקלי נושא ריבית ל-30 חודשים בתוספת מענק המותנה בעליית סל מניות מובילות בשווקים מפותחים

בינלאומי מציע פיקדון דולרי (או שקלי) נושא ריבית ל-30 חודשים בתוספת מענק המותנה בעליית סל מניות מובילות הנסחרות בשווקים מפותחים, ובתנודתיותם

הבינלאומי מציע פיקדון דולרי (או שקלי) נושא ריבית ל-30 חודשים בתוספת מענק המותנה בעליית סל מניות מובילות הנסחרות בשווקים מפותחים, ובתנודתיותם.

פרטי הפיקדון הדולרי:

סכומי ההפקדה: מינימום 5,000 דולר ומקסימום 150 אלף דולר.

נכס בסיס: סל המורכב מ-10 מניות מובילות הנסחרות בשווקים מפותחים (לכל מניה משקל שווה),
כדלקמן: Merck & Co. Inc, Qualcomm Inc, MetLife Inc, Prudential Financial Inc, Raytheon Company, Toronto-Dominion Bank, Volkswagen AG, Daimler AG, Barclays PLC, ו-Shire PLC.

הריבית: ריבית שנתית בשיעור 0.20%. המענק: נקבע חסם עליון לכל מניה בשיעור של 35% מעל השער היסודי (שער הסגירה ביום 5.8.15).  תקופת הבדיקה הינה בת 29 חודשים, החל מיום 6.8.15  ועד ליום 5.1.18, במהלכה ייבדק בכל יום שער הסגירה של כל מניה לעומת החסם העליון שלה.

ביצוע מניה (יחושב בנפרד לכל מניה), קיימות 2 אפשרויות:
1. במקרה שכל שערי הסגירה של המניה במהלך תקופת הבדיקה יהיו נמוכים  מהחסם העליון, ביצוע המניה יחושב כשיעור השינוי בפועל בין השער היסודי לבין השער החדש מנקודה לנקודה (למען הסר ספק, יתכן ביצוע מניה שלילי אשר יקטין את שיעור שינוי הסל).
2. במקרה שבמהלך תקופת הבדיקה אחד או יותר משערי הסגירה של המניה יהיה שווה/גבוה מהחסם העליון, יוחלף ביצועה בפועל של המניה בשיעור קבוע של 8% לכל תקופת הפיקדון (ללא קשר לביצוע המניה בפועל בתום תקופה מנקודה לנקודה, בין אם שלילי או חיובי).

שיעור השינוי של סל המניות הינו ממוצע חשבוני של כל ביצועי המניות כפי שחושבו (ביצוע בפועל או "השיעור הקבוע").

תנאי המענק: במידה ששיעור שינוי הסל כפי שפורט לעיל יהיה חיובי (גבוה מאפס) – הלקוח יזוכה במענק בשיעור של 75%  משיעור שינוי הסל. לפיכך המענק המקסימאלי האפשרי הינו עד 26.25% (לא כולל).  אם שיעור שינוי הסל כפי שפורט לעיל יהיה שלילי (נמוך מאפס)/אפס – ייפרע הפיקדון בתום  30 חודשים ללא מענק. המענק מחושב ומשולם על הקרן הנומינלית בלבד.  גם במקרה שבו נפרע הפיקדון ללא המענק, הלקוח יהיה זכאי לריבית. קרן הפיקדון מובטחת.

הפיקדון מוצע בנוסף כפיקדון שקלי, המזכה בריבית שנתית בשיעור 0.15%. סכומי ההפקדה: מינימום 10,000 שקל ומקסימום 500 אלף שקל.

תנאי המענק בפיקדון השקלי: במידה ששיעור שינוי הסל כפי שפורט לעיל יהיה חיובי (גבוה מאפס) – הלקוח יזוכה במענק בשיעור של 50%  משיעור שינוי הסל. לפיכך המענק המקסימאלי האפשרי הינו עד 17.50% (לא כולל).  אם שיעור שינוי הסל כפי שפורט לעיל יהיה שלילי (נמוך מאפס)/ אפס – ייפרע הפיקדון בתום  30 חודשים ללא מענק. המענק יהיה צמוד לשער הדולר היציג (כמפורט בתנאי הפיקדון). המענק מחושב ומשולם על הקרן הנומינלית בלבד. גם במקרה שבו נפרע הפיקדון ללא המענק, הלקוח יהיה זכאי לריבית.  קרן הפיקדון מובטחת.

הבינלאומי פיקדון שקלי ל-30 חודשים - תרחיש אופטימי

הבינלאומי פיקדון שקלי ל-30 חודשים – תרחיש אופטימי

הבינלאומי פיקדון שקלי ל-30 חודשים - תרחיש פסימי

הבינלאומי פיקדון שקלי ל-30 חודשים – תרחיש פסימי

תאריך סיום הפצה של הפיקדון בגרסתו השקלית והדולרית: 04.08.15.

יתרונות הפיקדון על פי הבנק: פוטנציאל להשתתפות במגמת התחזקותן של מניות מובילות הנסחרות בארה"ב, קנדה, אנגליה וגרמניה וזאת מבלי לסכן את קרן הפיקדון והריבית השנתית המובטחת. בנוסף, קיים פוטנציאל לקבלת מענק הגבוה משמעותית מהריבית האלטרנטיבית.

החסרונות: הפיקדון אינו מתאים ללקוחות אשר הנזילות חשובה להם. כמו כן, אין בפיקדון זה תחליף להשקעה ישירה ב-10 המניות המפורטות בפרטי הפיקדון.  הבנק מציין בנוסף כי חלוקת דיבידנדים על ידי מי מהתאגידים שהנפיקו את המניות המרכיבות את הסל, עלולה להשפיע על שערי הסגירה של המניות האמורות. כמו כן, הואיל והפיקדון אינו מהווה תחליף להשקעה ישירה במניות האמורות, לא ישולמו תשלומים כלשהם מכוח ההפקדות בפיקדון בגין דיבידנדים כאמור.