פיקדונות מובנים    

הבינלאומי בפיקדון מובנה על ת"א 25

מה זה  פיקדון מובנה? מה היתרונות והחסרונות של פיקדונות מובנים?  – היכנסו כאן למדריך פיקדון מובנה

הבנק הבינלאומי מציע ללקוחות פיקדון מובנה (סטרקצ'ר)  לתקופה של 31 חודשים, בתוספת מענק המותנה בהתחזקות מדד ת"א 25 ובתנודתיותו. הפיקדון המובנה  פתוח להפקדות עד 5 בפברואר 2013.

הקרן הנומינלית בפיקדון המובנה מובטחת. כלומר, המשקיעים לא יכולים נומינלית להפסיד, אם כי, יכול להיווצר להם הפסד ריאלי – במידה והם מקבלים רק את הסכום הנומינלי, אזי הם מפסידים את המדד ולכן נוצר להם הפסד ריאלי שמבטא את התשואה בפועלן לעומת התשואה המדדית. מעבר לכך –  המשקיעים בפיקדון עלולים להפסיד אלטרנטיבות השקעה טובות יותר. במילים פשוטות, הם עלולים להפסיד תשואה גבוה יותר בהשקעות אחרות.

מינימום ההשקעה בפיקדון המובנה היא 10 אלף שקל; מקסימום השקעה אפשרית – 500 אלף שקל. בסכומים גבוהים יותר יידרש אישור מיוחד מהנהלת הבינלאומי.

נכס הבסיס מוגדר בפיקדון זה כמדד ת"א 25 (המדד המוביל הכולל את 25 המניות בעלות שווי השוק הגבוה ביורת בבורסה). השער היסודי של המדד, לצורך חישוב פרמטרים בפיקדון המובנה, מוגדר  שער הסגירה ביום 6 בפברואר 2013. החסם העליון מוגדר כ-132% מהשער היסודי (עליה של 32% משערו של שער היסוד). החסם העליון מחושב ללא עיגול. השער החדש מוגדר כשער הסגירה של המדד ביום 6 באוגוסט 2015.

במסגרת תנאי הפיקדון המותנה מוגדר גם ביצוע המדד – שיעור השינוי בפועל של המדד, השער החדש ביחס לשער היסודי, בתום 30 חודשים (מנקודה לנקודה).

והכי חשוב – תנאי המענק המותנה. לפיקדון המובנה יש כאמור רצפה (סכום ההשקעה הנומינלי), אך במקביל יש אפסייד – תחת התניות מסוימות המשקיעים בפיקדון מקבלים יותר. מה ההתניות? ובכן בבינלאומי מפרטים – במהלך תקופת הבדיקה שהינה 30 חודשים (מ-7 בפברואר 2013 ועד 6 באוגוסט 2015) ייבדק בכל יום שער הסגירה של המדד לעומת החסם העליון (ששיעורו כאמור 32% מעל המדד היסודי). המענק מתקבל רק במקרה ובמהלך כל תקופת הבדיקה (מדי יום ביום) כל שערי הסגירה היומיים של המדד יישארו מתחת לחסם העליון (כלומר, השערים בפועל בכל יום ויום אינם שווים או גבוהים מהמדד), ובנוסף ביצוע המדד מנקודה לנקודה הינו חיובי (השער החדש עולה על השער היסודי). בהתקיים שני התנאים האלו, יזוכה המשקיע במענק בשיעור של 65% מביצוע המדד.

בכל שאר האפשרויות לא יתקבל מענק.

יש לשים לב – הפיקדון המובנה הוא ל-31 חודשים ואילו המענק מחושב ל-30 חודשים; הפיקדון אינו נושא ריבית, אלא "סוכרייה" באם התנאים יתקיימו. כמו כן, מציינים בבינלאומי כי אין אפשרות להנזיל את הפיקדון בטווח של 31 חודשים וכן כאמור שאפשר להפסיד את הריבית האלטרנטיבית. יש להתחשב גם במיסוי על הרווחים. 

מה זה  פיקדון מובנה? מה היתרונות והחסרונות של פיקדונות מובנים?  – היכנסו כאן למדריך פיקדון מובנה