חדשות    

הבינלאומי ממזג לתוכו את בנק פאג"י ובנק יובנק לשיפור הסינרגייה

דירקטוריון הבינלאומי החליט היום להנחות את הנהלת הבינלאומי לפעול  לצורך אישורם והוצאתם לפועל של מיזוגם של פאג"י ויובנק, חברות בנות של הבינלאומי בבעלות מלאה, לתוך הבנק הבינלאומי. תאריך המיזוג הקובע לצרכי מס של יובנק נקבע ל – 30 לספטמבר 2015 ושל פאג"י   ל-31 לדצמבר. המיזוגים יושלמו כאשר יתקיימו כל התנאים המתלים והם כפופים  לאישורים רגולטורים.

הבנקים פאג"י ויובנק הן חברות בת בנקאיות המוחזקות בשיעור מלא של 100% על ידי הבנק הבינלאומי.  המהלך הוא על רקע הוראות רגולטוריות שהביאו להגבלת אפשרויות הצמיחה של  בנקים אלה  וכן משיקולים עסקיים וכלכליים בראשם  התייעלות והעמקת הסינרגטיות.

לאחרונה  הוחמרו הוראות רגולטוריות הנוגעות לפעילותם של  בנקים בשוק ההון,  בתחומי האשראי ובתחומים נוספים וכפועל יוצא נפגעה הרווחיות ואפשרות הצמיחה  של יובנק ופאג"י . בנוסף השינויים הרגולטוריים גורמים לריבוי פונקציות מטה הנדרשות לכל בנק מה שלא מאפשר קיום מטות יעילים ורזים כיאה לבנקים קטנים כמו פאג"י ויובנק. המיזוג יאפשר גם חיזוק והעמקת הסינרגטיות, חיסכון במשאבים הניהוליים, חיסכון בעלויות תפעול,   וחיסכון בכפילויות תפקידים ומכאן התייעלות שתשפר את יכולת ההתמודדות  של הקבוצה  בזירת התחרות במערכת הבנקאית.

לאחר המיזוג שמובל על ידי מנכ"לי הבנקים- ינון שויקה מנכ"ל פאג"י ואבי שטרנשוס מנכ"ל יובנק, הסניפים ועובדי הסניפים, הן של פאג"י והן של יובנק , ימשיכו לפעול באופן בו פעלו טרם המיזוג, עם אותה מתכונת עבודה ובאותו אופן ואופי פעילות. גם העובדה שכבר כיום פועלים שני בנקים אלה באמצעות מערכת המחשב הקבוצתית של הבינלאומי תביא לשמירה על רצף השירות ולכך שמהלך המיזוג צפוי לעבור ללא תמורות ושינויים ללקוחות הבנקים שימוזגו.