חדשות    

הבנק היפני הגדול בעולם מקים קרן עם ליקווידיטי קפיטל הישראלית

אילן רביב, מנכ"ל מיטב דש – צילום: רמי זרנגר

מעודכן ל-08/2020

MUFG Bank מקבוצת מיצובישי משקיע סכום ראשוני של 80 מיליון דולר, בקרן חדשה משותפת לבנק ולחברת הפינטק וניהול הקרנות ליקווידיטי קפיטל מבית מיטב דש

הבנק היפני MUFG Bank מקים קרן משותפת עם ליקווידיטי קפיטל, חברת הפינטק וניהול הקרנות הישראלית מבית מיטב דש.

הבנק, מקבוצת מיצובישי, הודיע על השקעה ראשונית של 80 מיליון דולר בקרן ההשקעות החדשה, שתתאגד בסינגפור ותעניק אשראי לחברות באזור אסיה, במודל המבוסס על רכישת תיקי הכנסות עתידיות, באמצעות הפלטפורמה הטכנולוגית שפיתחה ליקווידיטי.

במסגרת העסקה התחייבה MUFG Bank להשקיע בקרן כשותף מוגבל סכום השקעה ראשוני בסך של 80 מיליון דולר. כספי ההשקעה יהיו כפופים לתקופת השקעה מינימלית של ארבע שנים, ולאחר מכן פדיון כספי ההשקעה יתאפשר באמצעות מסירת הודעה מוקדמת – 12 חודשים מראש לפחות. בנוסף, נקבע מנגנון להגדלת סכום ההשקעה הראשוני בהתאם ליעדי הקרן.

ליקווידיטי מציגה טכנולוגיה מהפכנית המאפשרת ניהול עסקאות אשראי בהיקפים גדולים תוך ניטור קבוע וחיזוי ביצועים רציף, ומודל ייחודי מבוסס על רכישת תיקי הכנסות עתידיות – המאפשר לחברות חזקות לצמוח ללא חוב וללא דילול מניות, ומאפשר למשקיעים ליהנות מתשואה יציבה בפיזור סיכונים גדול.

הקרן משקיעה בחברות בעלות קצב הכנסות שנתיות הגבוה מ-3 מיליון דולר, המציגות שיעורי צמיחה שנתיים ועקביים של עשרות אחוזים והכנסות מתמשכות. ליקווידיטי תעניק לחברה המשותפת שירותי ניהול וחיתום באמצעות הפלטפורמה הטכנולוגית שפותחה על ידה, ואשר מבוססת על אלוגריתמיקה ייחודית לחיזוי הכנסות ותזרימי מזומנים.

MUFG Bank וליקווידיטי ימנו שני דירקטורים לדירקטוריון החברה המשותפת ושני חברים לוועדת ההשקעות. בנוסף, רון דניאל, מנכ"ל ליקווידיטי, יכהן כמנכ"ל החברה המשותפת.

העסקה מצטרפת להשקעתה הקודמת של MUFG Innovation מקבוצת מיצובישי, שבמסגרתה התחייבה MUFG Innovation Partners להשקיע ישירות בהון חברת הפיתוח של ליקווידיטי, סכום השקעה מצטבר של עד 4 מיליון דולר.

אילן רביב, מנכ"ל מיטב דש, מסר: "ההשקעה של MUFG מהווה הבעת אמון משמעותית במודל החיתום החדשני של ליקווידיטי. הפעילות של ליקווידיטי ממשיכה לצבור תאוצה בזכות מודל ניתוח חכם שמשלב חיתום רציף אונליין ומודלים חדשניים לחיזוי תזרים המזומנים של חברות מעולם הטכנולוגיה. ביחד עם קבוצת מיצובישי נוכל להגיע לפריסה רחבה ומשמעותית ולהתקדם הן כגורם שמאתגר את המערכת הבנקאית והן בבחינת שיתוף פעולה עם גורם בנקאי מוביל".

רון דניאל, מנכ"ל ליקווידיטי, מסר: "המנהלים הבכירים ב-MUFG זיהו מיידית את מהפכת האשראי המתאפשרת באמצעות טכנולוגיית החיזוי והחיתום של ליקווידיטי. הקרן המשותפת מגיעה לאחר שנה וחצי של שיתוך פעולה הדוק, וזוהי הסנונית הראשונה לשיתוף פעולה נרחב".

סמנכ"ל מערך התאגידים הגלובלי והבנקאות להשקעות עסקית בבנק MUFG, מסאטו מיאצ'י: "כחלק מהאסטרטגיה העסקית שלנו, MUFG מצווה לתמוך בצמיחה באסיה הפסיפיק. בעידן הטרנספורמציה הדיגיטלית, שותפות זו תאפשר לנו להפוך לתחרותיים ורלוונטיים יותר עבור לקוחותינו, ובאמצעות מתן פתרונות חדשניים לחברות סטארט-אפ, נוכל לקדם עוד יותר את התעשייה הפיננסית והצמיחה באזור".

קרן ליקווידיטי מגייסת 150 מיליון דולר במודל ייחודי