שוק ההון    

קרן ליקווידיטי מגייסת 150 מיליון דולר במודל ייחודי

קרן ליקווידיטי קפיטל,בשליטת מיטב דש מגייסת 150 מיליון דולר בשני סבבים שיושלמו עד סוף השנה". הקרן מספקת אשראי לחברות הייטק באמצעות רכישת הכנסותיהן העתידיות. מיטב דש מחזיק ב־54% ממניות הקרן, ואת השאר מחזיקים היזמים רון דניאל וירון סלע (30%), מנכ"ל מיטב דש אילן רביב (6%) ועובדי הקרן (10%).

 הגיוס הראשון שלה היה שנה אחרי הקמתה ב-2018, אז גייסה 30 מיליון דולר. מאז היא גייסה 320 מיליון דולר נוספים שהביאו אותה לגיוס כולל של 350 מיליון דולר. סכום זה הגיע מ־160 משקיעים כשירים, שעמדו ברף כניסה של חצי מיליון דולר. עד סוף השנה הקרן צפויה לנהל כ־500 מיליון דולר. ההערכות  הן כי הכנסות ליקווידיטי לשנת 2019 ינועו סביב 12-10 מיליון שקל.

משקיעים נוספים לצד מיטב דש הם מורי ארקין, באמצעות הפמילי אופיס שלו; אייל קישון, שותף־מייסד בקרן ההון סיכון ג'נסיס; קרן ההון סיכון התאגידית MUFG Innovation Partners Co שבבעלות התאגיד היפני מיצובישי; קיבוץ נחל עוז; סנטו פוליטי, מייסד ספארק קפיטל; צחי סולטן, יו"ר דיסקונט קפיטל חיתום; ואביגור זמורה, לשעבר מנכ"ל פלייטק.

על פי המודל הייחודי שלה, ליקווידיטי קפיטל רוכשת הכנסות עתידיות של חברות, בדומה למתן אשראי. הקרן מסרה כי תשקיע בחברות עם מחזור הכנסות של 300-30 מיליון דולר בשנה ושיעורי צמיחה גבוהים.  לאחר מכן החברות להשקעה מנותחות חשבונאית ועסקית על ידי  בינה מלאכותית. היא בודקת בין היתר תוכניות עסקיות של החברות ואת תזרימי המזומנים החזויים. לאחר ביצוע העסקה, המערכת ממשיכה לעקוב באופן רציף אחרי החברות.

רון דניאל, מנכ"ל ליקווידיטי קפיטל, מסר "שוק מימון חברות הצמיחה של חברות טכנולוגיות בשלות עומד על 2 מיליארד דולר בישראל לבדה, ועל עשרות מיליארדי דולרים בעולם. מוקד המשיכה של המודל הוא חלוקת הסיכון עם החברות מבלי לדלל את בעלי המניות שלהן. עם צמיחת המסחר הצרכני המקוון, יגדל הביקוש למימון צמיחה".

מיטב דש עם דו"ח חזק – עלייה ברווח הנקי; היקף הנכסים המנוהלים מעל ל-33 מיליארד שקל