חדשות    

הדולר ירד ל-3.60 – ב-3% מתחילת השנה

בכירי הפד חלוקים בדעתם על העלאת הריבית

הדולר ממשיך ליפול: בעוד בשנת 2019 היה ברמות של 3.70 שקלים, יורד כעת  ב-0.3% ונסחר תמורת 3.60 שקלים לדולר בלבד – זו  ירידה של כ-3% מתחילת השנה.

היורו, שירד אף הוא ב-3% לעומת השקל מתחילת 2019, נסחר ב-4.09 שקלים בלבד. מדובר  בירידה יומית של 0.1% מול המטבע הישראלי.

המסחר בשוק המט"ח הוא על רקע פרסום הפרוטוקולים של החלטת הריבית של הפד מינואר שבה הוחלט להשאיר אותה ללא שינוי. לפיהם בכירי הפד חלוקים בדעתם – חלק חושב כי יש להעלות את הריבית רק אם שיעור האינפלציה יהיה גבוה מהתחזית; והאחר טוען כי יהיה צורך להעלות את הריבית אם הכלכלה האמריקאית תתרחב בהתאם לתחזיות.

בפרוטוקלים עולה התייחסות לגורמי הסיכון השונים, לרבות סימני האטה לכלכלה הגלובלית, השלכות הברקזיט ומתכונתו, והאפשרות שהצדדים לשיחות לא יגיעו לפתרון, אך הפד יכול להתאים את קצב צמצום המאזן שלו אם יצטרך, מה שיאפשר לו גמישות

 בבנק המרכזי מתארים עלייה באי הוודאות לגבי צמיחת המשק האמריקאי השנה, וכן הרעה בסנטימנט הצרכנים והעסקים. השבתת הממשל ומלחמת הסחר גורמים מהותיים לאי ודאות.

המשקיעים דווקא רואים במדינות הגמישה והסבלנית כלפי תוואי הריבית גורם חיובי.  אבל ניכר  מהדברים, שלפד  אין כיום אג'נדה ברורה לגבי המשך תוואי הריבית והוא לא יגיע להחלטות משמעותית, לכן יהיה קשה יותר לשווקים לנחש את תגובתו אם יתפרסמו נתונים מפתיעים, כגון מדד מחירים לצרכן גבוה או נ מוך משמעותית מהצפי, מה שיגרור תנודתיות גבוהה מהרגיל במצבים כאלו.

 

כאמור העמדה שהפד  נוקט היום נוחה לשווקים; המעבר לגישה סבלנית מאותת להם כי לא יופתעו וייגררו לירידות חדות ולקפיצה של מדדי הסיכון בהמשך השנה".

הדולר יורד ב-0.4% בתגובה להעלאת הריבית; האגחים יורדים