תוכן ממומן    

הובלה קטנה: מה זה וכמה זה עולה?

123rf

צריכים להעביר מקרר או מכונת כביסה? רכשתם פינת אוכל יד שנייה ואתם צריכים להוביל אותה לבית שלכם? אתם צריכים הובלה קטנה.

מדובר באחד מענפי השירותים הצומחים בישראל שנהנה מביקוש גבוה במיוחד אך באותה מידה, גם לכזה שאנשים רבים אינם מכירים אותו ואינם יודעים כיצד להוציא אותו אל הפועל, עניין שלעתים קרובות מוביל לתשלום מחירים יקרים ולביצוע מסורבל של עבודות פשוטות.

פגשנו את נציגי האתר 'בקטנה' להשוואת הובלות קטנות כדי להכיר את השירות, מה כדאי לבדוק לפני שמזמינים מובילים וכדי לקבל טיפים לייעול והוזלת השירות.

מה זה הובלה קטנה?

הובלה קטנה היא כזאת שנועדה להעביר פריטים בודדים ממקום למקום. ברוב המקרים, מדובר במצבים שבהם מצד אחד לא תוכלו לבצע את ההובלה בעצמכם כי מדובר בפריטים גדולים וכבדים, אך מצד שני אתם לא צריכים חברת הובלה גדולה שתגיע עם משאית ועובדים שיבלו בבית שלכם שעות ארוכות.

הובלות קטנות יכולות להיות העברה של פריט בודד, ספה, ארון, מייבש או מכונת כביסה. בנוסף, היא יכולה להיות גם העברת דירת חדר אחד. מכאן נובע שסוג ההובלה והכנסתה לקטגורית הקטנות, תלויה בכמות התכולה שלכם ובסוג שלה.

מה לא נחשב להובלות קטנה?

לא בטוחים איזה שירות אתם צריכים? האבחנה פשוטה מאוד. אם ניתן להעביר את החפצים באמצעות מוביל אחד או שניים ורכב מסחרי שאינו יותר גדול מטנדר או נגרר, יש לכם הובלה קטנה בעוד שאם אתם צריכים משאית גדולה ויותר משני מובילים, כדאי שתחשבו על פתרון אחר.

מתי צריך הובלות קטנות?

מגוון התרחישים מאוד רחב ולא בכדי מדובר בענף הכי מבוקש מבין כל ענפי ההובלה בישראל.

חשבו על המקרים שבהם מקבלים פריט כלשהו במתנה או רוכשים אחד מיד 2. מדובר בכמות אדירה של מצבים שבהם צריכים מוביל מקצועי ורכב מתאים להעברה של הפריט או הרהיט.

בנוסף, הובלות קטנות נפוצות במיוחד בקרב אוכלוסיית הסטודנטים או הרווקים. מדובר בלקוחות שברוב המקרים גרים בדירות שכורות ואין להם הרבה תכולה.

במקרים הללו התכולה שייכת בדרך כלל לבעל הנכס, שמציע למעשה דירה מרוהטת ומאובזרת. דייר כזה יוכל להזמין הובלה קטנה, על מנת להעביר את הפריטים ששייכים לו כדוגמת הטלוויזיה שברשותו, הספרייה שרכש ואת מייבש הכביסה שהביא איתו לדירה.

כמה עולה הובלה קטנה?

המחיר הוא אחד הדברים הכי מעניינים ושאם תדעו כיצד להתנהל, תוכלו להוזיל אותו בעשרות אחוזים.

לדוגמה, אם אתם צריכים הובלה קטנה, חשוב שתפנו למובילים שמתמחים בכך מפני שאם לא כן, אתם עשויים למצוא את עצמכם מקבלים הצעות יקרות שנובעות מעלויות תפעול יקרות של חברה גדולה שתהיה מעולה כדי להעביר דירה אך אינה ערוכה הובלות קטנות.

מוביל עם טנדר פשוט יכול לעמוד במשימה באופן איכותי, לדרוש מחירים זולים יותר ועדיין להרוויח יפה מאוד, והכל כתוצאה מעלויות תפעול נמוכות.

מומלץ לעיין במחירון הובלות קטנות שמציג באופן מרוכז את המחירים הצפויים למגוון רחב של שירותי הובלה קטנה.

חשוב להדגיש שלמרות שמדובר בתהליך פשוט באופן יחסי, צריך לשמור על שקיפות ופירוט.

מה זה אומר בפועל? שאתם צריכים לספק למוביל את כל המידע לגבי הפריטים שאתם רוצים להוביל באופן ברור. האם מדובר במקרר גדול במיוחד? האם במיטה מתכווננת שמצריכה פירוק והרכבה מקצועיים? האם אתם צריכים לפרק את הארון ולהרכיב אותו בבית החדש שלכם? אלמנטים כאלה ונוספים עשויים להשפיע על זמן העבודה של המוביל והמחיר.

בין אם מדובר בדירת חדר, בפריטים בודדים ואפילו בפריט אחד, אנו ממליצים לכם לשלוח למוביל תמונה שלו. כך הוא יוכל לקבל מושג על העבודה שהוא הולך לבצע ולתמחר לכם אותה מראש בטלפון.

נחזור ונדגיש את החשיבות של פניה אל מובילים שמתמחים בהובלות קטנות מפני שהם יגבו מכם בדרך כלל פחות כסף, מהסיבה הפשוטה שההוצאות הכלליות שלהם יהיו פחותות בהרבה ביחס לחברות גדולות.

כך תוזילו כל הובלה קטנה

החיסכון הגבוה ביותר הוא להוביל באופן עצמאי. במקרים רבים יש לכם את הכוח והעזרה הנדרשת אך אין לכם רכב מתאים.

במצב כזה תוכלו לשכור רכב מסחרי או טנדר ולהוביל באופן עצמאי במחיר שיסתכם בכמה מאות שקלים לכל היותר.

במידה ואתם סטודנטים ואין לכם אפשרות לבצע את ההובלה בעצמכם, נסו להצטרף אל העברה של סטודנט שאתם לומדים איתו, בדרך כלל תאריכי המעבר חופפים לשנת הלימודים, כך שעם קצת תיאום, תוכלו להוזיל יחד את המחיר באופן משמעותי.

בנוסף, השתדלו לבצע את ההובלה במועד שבו המובילים לא עמוסים. נסו להימנע מהעברה בתחילת חודש מפני שאלה תאריכים שבהם המובילים מעט עמוסים יותר ולעתים המחירים יכולים להיות יותר גבוהים.

במידה ויש לכם פריט שדורש פירוק והרכבה, כמו ארון או פינת אוכל למשל, נסו לפרק אותו (וגם להרכיב) בעצמכם.

פירוק והרכבה יכול להיות מתומחר בכמה עשרות או מרות שקלים, כך שהחיסכון יכול להתברר כמשמעותי למדי.

אמצעי נוסף להוזלה של המחיר הוא להעביר חלק מהפריטים באופן עצמי ואת החפצים הכבדים והגדולים, להשאיל למוביל. באופן הזה תוכלו לחסוך כסף במאמץ מינימלי.

זקוקים למידע וטיפים נוספים על הובלה קטנה? כנסו לאתר 'בקטנה' ותוכלו להשוות מחירים של מובילים זמינים באזור המגורים שלכם ולהוביל כל דבר אל כל מקום במהירות.