שוק ההון    

הווירוס הגיע למדד: מדד שנגחאי נופל בכמעט 9%

הנגיף הסיני ממשיך להכות בכלכלה. בעקבות התפשטות וירוס הקורונה, מדד שנגחאי הסיני יצלל  בשיעור 8.7% בפתח יום העסקים באסיה. משרד האוצר גם  מטבע היואן נחלש ב-1.7% ועומד על 7.01 לדולר. משרד האוצר הסיני הצהיר שיתמוך בחברות שנפגעו מהנגיף.

מספר ההרוגים עומד על 361 בני אדם, שמתו בעקבות סיבוכים רפואיים שחולל הנגיף הקטלני בסין, ומספר הסינים שנדבקו בווירוס עומד על 17,205. עם זאת, בעולם סבורים  שהמספרים גדולים יותר והממשל הסיני מסתיר נתונים.
עוד על פי החשד, חברות אייר אסיה גרופ ואייראסיה איקס קיבלו לכאורה תשלומי שוחד מיצרנית המטוסים "איירבוס" כדי שהאחרונה תזכה במכרזים לרכישת מטוסים. גם זה השפיע על המדד עם צלילה של 10% במניות של שתי החברות המלזיות.
הבורסה בסין מחקה 370 מיליארד דולר משוויה, שנזן יורדת ב-7.6%. בטוקיו מדד ניקיי יורד ב-1%, האנג סנג ההונג קונגי עולה ב-0.2%.

הבנק המרכזי של סין (People’s Bank of China) הודיע אתמול כי הוא יזרים לשווקים 1.2 טריליון וואן (173 מיליארד דולר בקירוב) לצורך תמיכה בנזילות לנוכח הפגיעה הקשה בשווקים המקומיים, שמצויה בימים אלה בסוג של הסגר מול העסקים ברחבי העולם. ההערכות בשוק הן שהממשל בסין ייזום בימים הקרובים  הקלות נוספות, ייתכן שבאמצעות שערי הריבית.

המחירים בישראל צפויים לעלות
כיוון שהרבה מוצרים מישראל נוצרים בסין הדבר עלול להשפיע על מחירים עקב מחסור והשבתת הטיסות. מפעלים בארץ מדווחים על מחסור בחומרי גלם מסין הדרושים לייצור מוצרים בישראל.
בכל העולם הבורסות הגיבו בירידות בסוף ינואר ובתחילת פפברואר. גם הבורסה בתל אביב הגיבה בחריפות, עם השפעה על קופות הגמל, הפנסיות והקרנות. אם המגמות הללו יימשכו, תהיה פגיעה כלכלית בצמיחה העולמית.