רכב ותחבורה    

הוצאות נלוות – מה אתם צריכים לדעת לפני שאתם קונים רכב חדש?

עומדים להתחדש ברכב מהיבואן שמושביו עוד עטופים בניילונים? נסיעה ברכב חדש היא חוויה מיוחדת במינה ומעניקה את התחושה העילאית של יעד שהושג. לתחושה זו יש כמובן גם אספקט כלכלי שחשוב לקחת בחשבון מעבר לעלות הרכב עצמו. הוצאות על ביטוח, אגרת רישוי והוצאות נוספות שמצפות לכם לפני שאתם מתחילים לנסוע. אספנו עבורכם את כל הדברים שכדאי לדעת לפני שקונים רכב חדש.

ביטוח רכב – אל תוותרו עליו

החוק מחייב אמנם לבצע רק ביטוח חובה לרכב המכסה את נזקי הגוף שלכם ושל נפגעים שונים ברכב ומחוצה לו במקרה של תאונה. אך, בין אתם רוכשים רכב חדש או רכב ישן מעט חשוב כי תבטחו את רכבכם. ביטוח רכב מבטיח לכם כיסוי בקרות אירועים שונים. ביטוח המקיף יעניק כיסוי במקרים של  גניבת הרכב, נזקים שעשויים לקרות לו כתוצאה מוונדליזם, פריצה ועוד בעוד שביטוח צד ג' יעניק כיסוי עבור נזקי רכוש שעשויים להגרם אם פגעתם חלילה ברכב אחר. לכן, כדאי לקבל מספר הצעות מחיר לביטוח רכב מחברות ביטוח שונות ולוודא מה כל חברה מציעה על מנת להעניק לכם את מטריית השירותים הטובה ביותר?

תוספות לרכב

כל רכב חדש מגיע עם מפרט בסיסי של היבואן אליו אפשר להוסיף מאפיינים נוספים שמעניקים נוחות בנסיעה ובתפעול הרכב ואפילו יכולים להשפיע על בטיחות הנסיעה בו. למשל, תוכלו לבחור רכב עם ארבעה חלונות חשמליים במקום שניים, חלון בגג הרכב (סאן-רוף), מצלמת נסיעה לאחור, מערכת מולטימדיה, חיישנים המזהים האם אתם סוטים ממסלול? ואפילו צבעו של הרכב בו אתם חושקים עשויה לגרור תוספת של כסף. יש לקחת בחשבון כי התוספות הללו יעלו לכם סכום נוסף ברכישת הרכב. 

אגרת הרישוי

לצד התשלום הקבוע על חידוש רישיון הנהיגה של נהגי הרכב גם למכונית עצמה יש אגרת רישוי משלה. הסכום הקבוע לאגרת הרישוי משתנה בהתאם למחיר הרכב, כאשר רכבי יוקרה יחייבו גם תשלום של מיסוי נוסף. כיום משרד התחבורה קובע שבע רמות מחירים של אגרת הרישוי המתחילות מרכבים משפחתיים במחיר של עד מאה אלף שקלים ולאחר מכן אגרה גבוהה יותר הנקבעת לפי מחיר הרכב מעל מאה אלף שקלים במדרגות של כ-20,000 ₪.

טסט שנתי

בכל שנה תצטרכו להיפרד מסכום נוסף על מנת לבדוק כי הרכב אכן תקין. תצטרכו להעביר את הרכב מבחן הבודק את הבלמים, הצמיגים, הנורות השונות מלפנים ומאחור, המגבים ועוד חלקים נוספים המהותיים לבטיחות הנסיעה. לא רק הטסט עצמו יחויב בתשלום אגרה, אלא גם התיקונים העתידיים ברכב. למרבה המזל, חלק מהתיקונים מכוסים במסגרת אחריות היבואן כל עוד לא עבר מספר השנים הנקוב במסמכי האחריות או שלא הגעתם לתקרת הקילומטרים המצוינת במסמך זה. מומלץ לוודא בעת רכישת הרכב איזו אחריות מעניק היצרן ולהרחיבה במידת הצורך בתשלום נוסף.  

דלק

רכבים חדשים יצרכו בדרך כלל פחות דלק מרכבים ישנים יותר עם אותו נפח מנוע. עם זאת יש גורמים רבים המשפיעים על צריכת הדלק כמו משקל הרכב, דפוסי הנהיגה שלכם והמאמץ שמשקיע הרכב במהלך הנסיעה. למשל, נסיעות חוזרות ונשנות בעליות עם רכב כבד ידרשו כמות גדולה יותר של דלק מנסיעה בכביש בין עירוני ישר.

רכישת רכב יד שנייה 

גם אם ידכם אינה משגת רכישת רכב חדש, תמיד תוכלו לרכוש רכב מאדם פרטי. כדאי לקחת בחשבון שאם אתם קונים רכב מאדם פרטי תצטרכו לשלם את כל הסכום בבת אחת וללא אופציות של תשלום.  אם אתם מעוניינים באפשרויות תשלום נוחות יותר תוכלו לגשת לסוכנות רכב ולעשות טרייד אין על הרכב שברשותכם או אם אין לכם אחד כזה כלל, לרכוש רכב יד שנייה מהסוכנות במגוון אפשרויות תשלום. 

אביזרים נוספים שאינם בגדר חובה

לצד האביזרים שציינו יש מספר אביזרים נוספים שכדאי לרכוש לרכב אך אינם בגדר חובה על פי חוק. בין האביזרים הללו ניתן למנות מסך המגן על הרכב מפני שמש, כיסוי להגה כנגד טמפרטורות גבוהות או נמוכות, כיסוי למושבי הרכב המגנים על הבד המכסה את המושבים, מתקן לאחיזת הטלפון הנייד, דיבורית לטלפון הנייד, מערכת מולטימדיה ורדיו לרכב ואביזרים נוספים שיהפכו את חוויית הנהיגה והשימוש ברכב למושלמת.

לסיכום, רכישה של רכב חדש כוללת גם הוצאות נלוות שאינן מגולמות במחיר הרכב המפורסם על ידי היבואן. מומלץ להכין סכום של מספר אלפי שקלים על מנת לשלם את הביטוח ואגרת הרכב ואם ניתן להוסיף גם את אביזרי הבטיחות המומלצים.

 

רכב בליסינג או קניית רכב – מה עדיף?

 

 

רכב צמוד מהעבודה – טוב או רע?