רכב ותחבורה    

רכב בליסינג או קניית רכב – מה עדיף?

רכב צמוד מהעבודה – האם כדאי?

מציעים לכם לקחת רכב בליסינג האם זה כדאי? מסתבר שרק אם העלות הכוללת על הרכב בחודש היא פחות מ-3.3 אלף שקל, כלומר רק אם ההשפעה על הברוטו שלכם היא בסכום של עד 3.3 אלף שקל – כך עולה מנתוני חברת חשב כפי שמתפרסמים  באתר  דה-מרקר.


מחשבון אחזקת רכב


במקרים רבים עדיף לרכוש רכב ולא לקבל בליסינג דרך העבודה. בחברת חשב התייחסו לרכב שכיח –  חכירת מכונית משפחתית ממוצעת המצוידת במנוע בנפח 1.6 ליטר, במחיר של כ-128 אלף שקל.  "הבדיקה של חשב בוצעה לפי מפתח של עובד הנוסע כ­17 אלף ק"מ בשנה,  ומשלם מס כולל של 43% מהברוטו. ההוצאה הגדולה ביותר על מכונית חדשה בבעלות פרטית היא ירידת הערך של המכונית בשקלול היוון לתקופה של חמש שנות בעלות. הוצאה זו מסתכמת ב-18,118 שקל לשנתיים בממוצע, לפי נתוני חשב, קצת יותר משקל אחד לק"מ נסיעה. ירידת מחירי הדלק מובילה להערכה של 9,256 שקל לשנתיים לתדלוק הרכב. בתוספת ביטוח חובה (1,634 שקל בשנה), ביטוח מקיף (4,160 שקל), תיקונים וחלפים (4,506שקל), רישוי שנתי (1,719 שקל) ושונות (844 שקל) ­ מתקבלת הוצאה על אחזקה שנתית בסך 40,238 למכונית משפחתית סטנדרטית. בחלוקה לחודשים, תשלמו על המכונית 3,353 שקל; ובחישוב לק"מ ­ 2.36 שקלים.

"ערך שירות הליסינג – הוצאהד בסך 1,878 שקל משכר חודשי נטו במדרגת מס שולי (כולל דמי ביטוח לאומי) של 43%, עוד 110 שקל על ויתור חלק המעביד לפנסיה ופיצויים (בהנחה כי ב-25% מהמקרים חל ויתור); ולבסוף, 1,365 שקל בעבור מס על שווי השימוש הקבוע בחוק. בשורה התחתונה, ועל בסיס פרופיל נהג ליסינג ממוצע, נקבע כי אם סכום הוויתור החודשי משכר הברוטו גבוה מ­3,295 שקל, מוטב לנהג הממוצע שלנו להחזיר את המכונית למקום העבודה".

לכתבה המלאה בדה-מרקר

למדריכים קשורים:

האם כדאי לקנות רכב אפס קילומטר מליסינג?

איך קונים רכב משומש מחברת ליסינג

אחזקת רכב – כל ההוצאו וכמה זה עולה? 

רכב אמריקאי או יפני? 

פוליסת חובה או ביטוח צד ג'?