חדשות    

הותמ"ל אישרה את תוכנית גני אז"ר לבניית 1265 דירות בתחום השיפוט של רמת גן

הועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) אישרה את תוכנית גני אז"ר. על פי התוכנית ייבנו כ-2,300 דירות בתחום השיפוט של עיריית רמת גן. התוכנית הופקדה בשנת 2017 וקודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י).

התכנית כוללת 1,965 דירות, מתוכן 393 דירות קטנות, ועוד כ-300 דירות המיועדות לטובת דיור מוגן. כמו כן יוקצו 30 אלף מ"ר למבני ציבור, 120 אלף מ"ר לתעסוקה, עשרת אלפים מ"ר למסחר ו-85 אלף מ"ר לשטחים פתוחים. על פי התוכנית חלק מהבניינים יהיו בגובה של 10 קומות וחלקם במגדלים בני 25-30 קומות.

רשות מקרקעי ישראל מסרה כי: "מיקום המגורים, החזיתות המסחריות, היעודים הציבוריים, ושטחי המסחר והתעסוקה, מאפשר ומעודד שימוש בתחבורה ציבורית, באופניים וברגל, למגוון רחב של אוכלוסיות. עירוב השימושים המוצע בתכנית מאפשר פעילות רצופה לאורך רוב שעות היום והערב".

בהתייחסות להיקף שטחי הציבור בתוכנית אומרים ברמ"י שמדובר בהיקף שייתן מענה לנדרש עבור אוכלוסיית היעד וכולל גם שטחי עתודה נוספים הנדרשים ליישוב בתיאום עם העירייה.

התכנית ממוקמת צפונית לציר הקו הסגול המתוכנן של הרכבת הקלה וסמוך לכביש 461.

התכנית קודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל באמצעות מתכננת מרחב תל אביב גילי טסלר. החברה המתכננת היא חברת וקסמן גוברין ואדריכל התכנית הוא רפי לרמן ז"ל.

מתכננת המרחב, גילי טסלר אמרה: "התכנית היא חוליה חשובה ומהווה את השלמת תמונת העתיד באזור בקעת אונו. תכניות בקעת אונו בשטחי מחנות תל השומר ואזור כפר אז"ר קודמו על ידי רשות מקרקעי ישראל ואושרו על ידי הועדה לתכניות מיוחדות למגורים במהלך 5 השנים האחרונות".