חדשות    

הזמן לבטח את הרכב – מחירי הביטוחים בירידה

pixabay

 שדרוג החברות לדיגיטל והפחתת שיעור התאונות בשל רכבים ביטחותיים יותר מגדילים את התחרות ומוזילים את ביטוחי צד ג' ומקיף

בעקבות תחרות עזה בתחום ביטוח הרכב, המחירים בירידה. הרקע הוא התמורות שחלו בענף הרכב וההיצע הגדל של אפשרויות הביטוח, ובראשן החברות הדיגיטליות. אמנם מחירי ביטוח החובה לא ירדו, אבל מחירי ביטוח צד ג' והביטוח המקיף במגמת ירידה.

כבר בשנים 2016-2018 חלה ירידה  מסוימת במחירי ביטוח החובה בעקבות הרחבת הקריטריונים המוזילים את המחיר לכלי רכב שבהם  מערכות בטיחות. בנוסף, מהלך זה הצטרף להשבת עודפי כספים שהצטברו בקופת הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים. העודפים הסתיימו מהר מאוד ומתחילת 2019 שוב ניכרת עלייה במחירי ביטוח החובה. עם זאת, ביטוחי הרכוש (מקיף וצד ג') שאז עלו כעת הם במגמת ירידה.

נוסף לסיבה הדיגיטלית גם שיפור הבטיחות בכלי הרכב היא סיבה לכך. על פי נתוני הלמ"ס ב -2018 חלה ירידה של 9% בכמות התאונות עם נפגעים בהשוואה לשנה קודמת. הירידה במספר התאונות תבוא לידי ביטוי גם במחיר ביטוחי החובה בהמשך, אף על פי שהיא פחות ניכרת שם כעת, כאמור.

לצד המחיר החברות מציעות גיוון גדול מאוד בהיצע השירותים השונים שמציעות החברות ובגמישות הגדולה במפרטי הביטוח – הנכונות להפוך את הביטוח למודולרי. לצד כך  הליכי תביעה באמצעות אפליקציה מוזילים את המחיר.

ככלל, העידן התחרותי בענף נותן כח מיקוח לציבור המבוטחים בעיקר בכל הקשור למחיר. כך למשל בביטוח ישיר יצאו לאחרונה בהצהרה לפיה הם מתחייבים לתת את ההצעה הזולה ביותר לביטוח רכב. עם זאת להבטחה הזו יש כמה סייגים. בין היתר, בביטוח ישיר דורשים הצעה כתובה מחברת ביטוח מתחרה על שמו של הפונה, שלא מדובר בחידוש הביטוח אלא בפוליסה חדשה ושהנוהגים ברכב יהיו מעל גיל 24. בכל מקרה כדאי להתמקח ולברר על הנחות. זה הזמן

הוזלה בביטוח חובה: עד 17%!

ביטוח מקיף לרכב – מה שחברות הביטוח לא מספרות לכם

איך להוזיל את הביטוח המקיף?