תיירות    

הזמנת כרטיס טיסה באינטרנט – ככה תבדקו שלא עובדים עליכם

רכישת כרטיסי הטיסה דרך אתר באינטרנט היא מגמה שהולכת ותופסת תאוצה – המחירים נמוכים יותר, יש מנועיחיפוש מתקדמים, והכל זמין דרך המקלדת – לא צריך להיפגש עם סוכן נסיעות, לא צריך להרים טלפונים. אבל, מדובר בשפע גדול של חברות תעופה, מנועי חיפוש מתקדמים והצעות של סוכני נסיעות שדווקא עלול לבלבל. הבעיה הגדולה היא שלא כל המידע הזה בר השוואה. אי אפשר להשוות כרטיס בלואו קוסט לכרטיס בחברת תעופה סדירה. מעבר לכך, מדובר בהגדרה על סוגים שונים של כרטיסים, ועל תמחור שונה – אתם מזימנים כרטיסים, אבל חלק גדול ממזמיני הכרטיסים מוסיף אחר כך תשלומים בגין הוספת מטען, מיקום ספציפי ועוד. המחיר שאתם קונים את הכרטיס הוא לא סוף פסוק ולכן צריך לקרוא את האותיות הקטנות, ולפעמים ממש לגשת לאתרים של חברת התעופה שמנפיקה  את הכרטיס כדי להבין מה וכמה תוספות יהיה עליכם לשלם? ולהבין בעצם את התנאים של הכרטיס.

בפועל, חשוב לשים לב לכמה נקודות עיקריות שרוכשים כרטיס דרך האינטרנט, נקודות שיכולות לייקר את העלות הכוללת.

1.מקום הישיבה – רוצים לשבת ליד המשפחה? תוסיפו כסף. כן, זה נראה טריוויאלי שכאשר המשפחה נוסעת היא תישב אחד ליד השני, בפועל, זה אפשרי, אבל כרוך, אצל רוב חברות התעופה,  בתוספת תשלום – זה נע בין 10 דולר ל-15 דולר (בדרך כלל) לטיסה – לא קצת כאשר משפחה נוסעת לטיול.

2 .יש מקום לרגליים? – המטוסים נעשו צפופים יותר בשנים האחרונות בגלל התחרות. פשוט, חברות תעופה שיפצו את המטוסים והוסיפו מקומות ישיבה כדי להרוויח יותר בכל טיסה. הבעיה – אין מקום לרגליים. ובכלל צפוץ מאוד. מה עושים? משלמים. אם תרצו לשבת במקום עם יותר מרווח, תצטרכו לשדרג את כרטיס הטיסה שלכם – משמע עוד כסף. .

3. מזוודות – עוד כסף. כאן נמצא הקאץ' של המחיר הנמוך. מדובר בתוספות משמעותיות לעלות הכרטיס ומדובר גם על טווח רחב מאוד של תוספות – כל חברה וההלכה שלה, ולכן חשוב לבדוק באתרי החברה שבה תטוסו כמה זה יעלה לכם – מדובר על עשרות דולרים למזוודה, הממוצע סביב 40-50 דולר, אבל אם לא דיווחתם על המזוודה הזו תצטרכו לשלם פי 2. כמו כן חשוב לשים לב למשקל המזוודה – כל חברת תעופה והמשקל שהיא מרשה להעלות – זה יכול להיות 6 קילו וגם 12 קילו לנוסע. אם אתם עם מזוודות כבדות יותר, יוטל עליכם קנס.

4. צ'ק אין –  התהליך של הצ'ק אין יכול לגלם הוצאות נוספות. יש חברות שדורשות  מהנוסעים לעשות את הצ'ק אין ישירות באינטרנט בין 24 שעות ועד 30 ימים ממועד הטיסה המתוכנן. אם הנוסע שכח, או בכלל לא היה מודע לכך, הוא עשוי לשלם עשרות דולרים כקנס.

5. בידור – רוצים טלוויזיה, אמצעי בידור? זה עולה כסף. תבדקו אם יש לכם את האפשרות הזו בכרטיס שרכשתם, ואם לא תצטרכו לשדרג כדי לקבל את החבילה הזו.

6. WIFI–  תבדקו אם הכרטיס כולל תקשורת WIFI. זה יכול להיות חבל הצלה לטסים – ככה הם יוכלו להתחבר למיילים, לאתרים, לתקשורת שוטפת ועוד. הבעיה שלפמים זה לא במחיר וצריך להוסיף כדי לקבל את השירות הזה.

7..ארוחות – לא תמיד זה טרייויאלי.  יש חברותשמציעות ארוחה של ממש, יש חברות שמציעות נשנושים, ויש גם כאלו שפשוט לא מציעות אוכל – רוצה אוכל, תרכוש אותו בנפרד, ושוב זה ייקר את מחיר הטיסה

אז אחרי כל הנקודות האלו, אתם כבר מבינים שהמחיר של הכרטיס הוא לא רק מה שאתם משלמים על הרכישה באינטרנט. יש הוצאות נוספות ואתם צריכים לדעת מה הכרטיס כולל – בדיקה במנוע החיפוש, או באתר סוכני הנסיעות או באתר חברת התעופה, ייספק לכם מידע מלא על העניין.

איך לחסוך בטיסה לחו"ל?

1 סוג הטיסה

2 טיסות לואו קוסט – לא כל הזול הוא זול באמת?

3 ישירה, או עם עצירת ביניים?

4 ככה תזמינו טיסות זולות לחו"ל

5 סקיי סקנר – איך זה עובד?

6 טרווליסט – חיפוש טיסות (ועוד)

7 מומנדו – מנוע חיפוש לטיסות ומלונות