תוכן ממומן    

החגים קרעו לכם את הכיס? כך תתנהלו כלכלית נכון

החופש הגדול מאחורינו וגם החגים הסתיימו. אבל מה עושים כדי לאזן את חשבון הבנק? קבלו 5 טיפים ליישום מיידי

תקופת החגים מגיעה כמעט מיד אחרי החופש הגדול ואין פלא שכולנו מסיימים אותה עם מינוס בבנק ופלוס בדאגות. אבל אין סיבה לחשוש – הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לצאת מהמשבר:

  1. עברו לקניות אונליין

האינטרנט מאפשר לכם לחסוך בהוצאות בלי להתפשר על איכות המוצרים. הדוגמא הכי טובה לזה היא קטלוג מוצרי חשמל שאתם יכולים להזמין עד הבית בלחיצת כפתור כל השנה, עם סביבת רכישה מאובטחת ואינטואיטיבית לחלוטין.

במילים אחרות, קניות אונליין לא דורשות ניסיון קודם. גם אם מעולם לא עשיתם את זה, עכשיו הזמן להתחיל. 

  1. לכו לסופר עם רשימה

רוב הקניות שגורמות לנו לחרוג מתוך מסגרת התקציב הן אלו שאנחנו מבצעים בצורה ספונטנית. בשלב הראשון, מה שאתם יכולים לעשות כדי להתנהל כלכלית נכון זה לצאת מהבית רק עם רשימת קניות מסודרת. 

כך לא תתפתו למוצרים ליד הקופה ותסיימו את הקניות בסופר עמוק בתוך מסגרת התקציב שקבעתם לעצמכם. חוץ מזה, הטיפ גם רלוונטי לסעיף הקודם ולמי שרגיל לעשות קניות אונליין בלבד. 

  1. התמקחו

המטרה של שמירה על תקציב מאוזן היא להימנע מתשלומים וחובות מיותרים כדי להצליח מתישהו לחסוך. רגע אחרי תקופת החגים, זו ההזדמנות לבדוק מהן הוצאות ניהול הכסף ועל מה אתם משלמים ביוקר בלי שתהיה לזה סיבה טובה. 

יכול להיות שתוכלו לחסוך מאות שקלים בשנה על ידי התמקחות על עמלות ניהול חשבון בנק וכרטיס אשראי, או באמצעות משא ומתן עם סוכן הביטוח. אל תתעצלו לעשות את זה וזכרו שמדובר בפעולה קטנה עם משמעות גדולה. 

  1. תכננו לטווח ארוך

תכנון לטווח ארוך הוא משימה מורכבת מכפי שנהוג לחשוב. רובנו נוטים לקבל החלטות על בסיס רגש ולא לפי השכל, בעיקר כאשר מדובר על דברים שקשורים לילדים ולמשפחה. הפתרון הוא לקחת אחריות ולהכריח את עצמכם לתכנן לטווח של כמה חודשים קדימה לפחות. 

מבחינה פרקטית, יהיה לכם קל יותר לעשות את זה באמצעות שימוש בתוכנות מחשב כמו אקסל, אפליקציות ייעודיות או רישום פשוט של הכנסות והוצאות על גבי מחברת אישית צמודה. 

  1. צמצמו הוצאות שוטפות

אם שום דבר לא עוזר ואתם עדיין מסיימים עם החודש עם הרבה יותר הוצאות מאשר הכנסות, כנראה שלא תהיה ברירה אלא להדק את החגורה. כאן האפשרויות שעל הפרק כוללות צמצום של הוצאות על פנאי ובילויים, ויתור על חופשה שנתית לחו"ל, ויתור על נסיעה ברכב הפרטי לטובת תחבורה ציבורית וכן הלאה. 

כל עוד אין פגיעה באיכות החיים ובעקבות הצמצום אתם מתחילים לראות אופק כלכלי ורוד וטוב יותר, זה בהחלט משהו ששווה לנסות.