תוכן ממומן    

החום בפתח – איך מתכוננים לחסכון בקיץ?

קרדיט pexels

עוד מעט מגיע הקיץ וצריך להתכונן כדי למנוע הוצאות חשמל ודלק מיותרות. במאמר זה נציג מספר טיפים שיעזרו לכם לצמצמם את ההוצאות ולחסוך כסף באמצעות פעולות שונות בבית ובמכונית.

 

צריכת דלק נמוכה בנסיעה בטוחה

אחרי ששהינו בבית במהלך החורף, מגיע הקיץ ואתו החופש הגדול המלווה בפסטיבלים, פעילויות לילדים וטיולים, ולכן משתמשים במכונית יותר ויוצאים לנסיעות ברחבי הארץ.  אך מחירי הדלק עולים וצריכים לעמוד הן בהוצאות הבילויים והן בהוצאות של צריכת דלק. על מנת לחסוך בהוצאות הדלק מומלץ לרוקן את תא המטען כדי להפחית את המשקל על המכונית וכך למנוע מהמנוע מאמץ ולשפר את צריכת הדלק. הצעד הבא הוא לתכנן נתיב נסיעה ללא עומסי תנועה שיגדילו את הוצאות הדלק ויבזבזו לכם זמן מיותר. בשלב הבא רצוי להפעיל את מנגנון דימום המנוע בעצירה ברמזור או בעומס. פעולה זו תשפר את בזבוז האנרגיה של המערכת החשמלית ברכב, המזגן והדלק. בנוסף, אין להאיץ או לבלום בבת אחת את הרכב ולהקפיד שהמכונית תהיה על הילוך גבוה גם אם הרכב חשמלי, מכיוון שככל שהמהירות של המכונית תעלה כך גם תעלה צריכת דלק. לכן עם הרגלי נהיגה נכונים תוכלו לחסוך הרבה דלק. 

 

חיסכון בחשמל באמצעות התקנת לוחות סולאריים

לא רק במכונית רצוי לחסוך בחשמל, אלא גם בבית. בקיץ חם, נוטים להתקלח לפחות 2-3 פעמים ביום. מזיעים, חוזרים מהים ואחרי פעילות ספורטיבית ומה שרוצים זו רק מקלחת טובה. כדי לחסוך בחשמל רצוי להתקין לוחות סולאריים שייצרו חשמל באמצעות אנרגיית השמש וכמו כן, יחסכו חשמל בשימוש הרב שעושים במזגנים לאורך הקיץ. למעשה אנרגיה סולארית היא אנרגיה ירוקה שנוצרת באמצעות אור וחום השמש וניתן להמירה לחשמל. גם לגבי חיסכון דלק במכונית באמצעות לוחות סולאריים העתיד נראה ורוד. כלומר, היתרון במכוניות סולאריות הם החלופה לדלק שמונעת גם זיהום סביבתי. לסיכום, התקנת לוחות סולריים בבית תחסוך לכם הוצאות חשמל רבות כמו הפעלת המזגן שבו ניתן להשיג חיסכון נוסף.

 

חיסכון בחשמל באמצעות ניקיון הפילטרים במזגנים 

תחזוקה נבונה של המזגן לפני הקיץ תעזור לכם לעבור את הקיץ בשלום ובפחות הוצאות. ולכן אין לשאוב את האבק המצטבר במזגן כיוון שהאבק אינו נאסף במלואו. גם מסיר שומנים, אקונומיקה וכדומה אינם פתרונות מוצלחים לניקוי המזגן, כי הם מורכבים מחומרים חומצתיים שאינם בריאים לנשימה בעת הפעלת המזגן. ולכן הדרך הטובה ביותר היא להסיר את מכסה הפילטר (הפלסטיק הלבן), להוציא אותו, לנקותו מתחת לזרם מים ולהתיז חומר ניקוי מקציף או חומץ 5% שיש בכל בית. לאחר מכן יש לשטוף היטב במים כדי להפיג את ריח החומץ ולהחזיר את הפילטר למקומו לאחר שמייבשים אותו היטב. לפיכך, המזגן יתאמץ פחות בקיץ ותוכלו לחסוך באנרגיית חשמל.