תוכן ממומן    

החשיבות המכרעת בהמשכיות עסקית

צילום:באדיבות בלפור ישראל

בימים אלו, כשמגפת הקורונה מכה גלים ברחבי העולם, הולכת וגוברת המודעות בקרב עסקים לגבי האופן שבו עליהם להיות ערוכים למצבי חירום. אמנם, חלק מהגזרות הכלכליות הנובעות מהמגפה היו בלתי נמנעות, אך בתי עסק רבים היו יכולים להתמודד עם המשבר, להתאושש מהר יותר ולצמצם את נזקים, אם היו ערוכים מראש לתרחישי קיצון.

כך למשל ההגבלות החדשות וכללי הריחוק החברתי שמטו את השטיח מתחת לעסקים רבים, אשר מצאו את עצמם ללא נהלים לעבודה מרחוק וללא ציוד והגדרות רשת המאפשרים עבודה רחבת היקף מהבית.

כעת, כשהתעשיות השונות מסתגלות אט אט ל"כללי המשחק" החדשים שהכתיבה מגפת הקורונה, עסקים רבים מוצאים את עצמם מחשבים מסלול מחדש בנוגע להיערכות למצבי חירום פוטנציאליים על מנת שלא למצוא את עצמם שוב חסרי אונים ברגע האמת.

המשכיות עסקית

ישנם תרחישי קיצון רבים המהווים איום פוטנציאלי להשבתת העסק – החל מנזקים מקומיים כגון שריפה או הצפה ועד לאסונות טבע, דוגמת רעידת אדמה, ואירועים ביטחוניים. האספקט החשוב ביותר בכל הנוגע להתמודדות עם מצבי חירום הוא שמירה על המשכיות עסקית.

ברגע האמת קיימת חשיבות מכרעת לכך שהעסק יהיה ערוך לתרחישי קיצון עם תכנית להמשכיות עסקית – תכנית פעולה המכילה את כל הנהלים והמנגנונים השונים שנועדו לשמר את הרציפות התפקודית בזמן אסון או מצב חירום. 

התגובה הראשונית היא הקריטית ביותר

השעות הראשונות החל מתחילת האירוע הן אלו היכולות להכריע בין המשך הפעילות העסקית לבין השבתת העסק, עם כל ההשלכות הנגזרות מכך. 

לפיכך, חשיבותה של תכנית המשכיות עסקית היא בין היתר בכך שהיא מניחה את התשתית מראש להתמודדות מהירה ויעילה במקרה של אסון, ללא השבתה, או עם השבתה מינימלית ככל האפשר, של הפעילות העסקית.

שירות ®RedAlert של בלפור ישראל – המשכיות עסקית בכל מצב

על מנת להכין תכנית מקיפה ואפקטיבית להמשכיות עסקית, מומלץ להיעזר בחברה המיומנת בסיוע לעסקים במקרי אסון ותרחישי קיצון. בדיוק לשם כך הוקמה תוכנית ®Red Alert של חברת בלפור ישראל, הסניף הישראלי של קונצרן BELFOR הבינלאומי, המספקת היערכות מוקדמת למקרי קיצון ומוקד חירום 24X7 למתן סיוע מידי ואפקטיבי לעסקים שנפגעו.

שירות ®RedAlert מבטיח כי ברגע האמת יעמדו לצד העסק צוותים מיומנים, עם מירב הידע והציוד, ותוכנית סדורה המבוססת על היכרות מוקדמת של העסק, לבלימת הנזקים ושיקומם במהירות האפשרית.

מוכנות לשעת חירום יכולה להציל את העסק

אם יש דבר אחד שעסקים רבים למדו על בשרם עם התפשטות הקורונה, הוא כי בכל הנוגע להתמודדות עם אסונות – עלינו לקוות לטוב ביותר ולהתכונן לגרוע מכל. אין לנו את המותרות לשבת על מי מנוחות ולהסתמך על המזל הטוב – על כל עסק, חברה או ארגון חלה האחריות לוודא כי יש באפשרותם להתמודד בצורה מיטבית עם כל צרה שלא תבוא, ויפה שעה אחת קודם.