תוכן ממומן    

הילד עבר טסט? כך תדאגו שיהפוך לנהג זהיר

קרדיט pexels

עוד אחד מציוני הדרך של ילדינו בדרך לבגרותם הוא קבלת רישיון הנהיגה. לצד השמחה הגדולה, מתלווים גם הפחד, הדאגה והחששות. איך תוכלו לסייע לילדכם להפוך לנהג זהיר וכיצד תדריכו אותו לנהוג נכון? תגלו הכל במאמר הזה. אז קדימה, המפתחות באוטו בואו נצא לדרך. 

הכרות עם הרכב עליו הוא נוהג

מכל נהג אשר עולה על רכב חדש, נדרש מספר דקות כדי להתרגל לרכב זה. על אחת כמה וכמה ילדכם אשר עד כה נהג ברכב של מורה הנהיגה שלו, וכעת יתחיל לנהוג ברכב המשפחתי. סייעו לו להתרגל אל הרכב בזריזות. טרם אתם מתחילים את הנהיגה הזכירו לו לחגור את חגורת הבטיחות, לכוון את המראות ברכב, לכוון את הכיסא כך שיהיה לו נוח, להסתכל במראות טרם הוא מתחיל בנסיעה, לאותת במידת הצורך ולהתחיל בנהיגה איטית.

נהג חדש

החוק במדינת ישראל מחייב כל נהג חדש להתקין שלט בשמשה האחורית של הרכב, אשר בו מצוין כי נהג הרכב הוא נהג חדש. את השלט יש להשאיר על השמשה, תקופה של שנתיים אשר רק בסיומה, יוכל הנהג החדש להסיר את השלט כחוק. שלט זה מסייע הן לנהגים לגלות סבלות והבנה כלפי הנהג, והן לנהג אשר יודע כי הנהגים מאחוריו רואים ומבינים שהוא נהג חדש, אשר עשוי לנהוג לאט יותר מהרגיל.

ליווי צמוד

אומנם החוק מציין מפורשות מהו הזמן הנדרש ללוות נהג חדש. אך גם אם פרק זמן זה הסתיים, תוכלו להמשיך וללוות את ילדכם בנהיגה כדי להקנות לו עוד ביטחון על הכביש. תוכלו לסייע להם במתן עצות מועילות. מאילו מצבים כדאי להימנע? מה צריך לעשות אם חלילה הם מעורבים בתאונה? כיצד עובד הביטוח? מה עליהם לעשות אם הם נתקעו עם הרכב ועוד. כמו כן אל תשכחו להגיד להם שהם תמיד יכולים לפנות אליכם, ושאתם תמיד כאן לצידם. 

ביטוח רכב ומשמעותו

על הנהגים החדשים להבין היטב את משמעותו של ביטוח הרכב. עליהם להבין את תפקידה של ביטוח החובה שהיא זו המעניקה פיצוי כספי אם חלילה ישנה תאונה שבה מעורבים נפגעי גוף. ביטוח צג ג' אשר מעניק כיסוי לרכב של צד ג' אם הייתה תאונה אך לא לרכב שעליו הם נוהגים וביטוח מקיף אשר מעניק כיסוי הן לרכב של צד ג' והן לרכב שעליו הם נוהגים.

כמו כן, מומלץ להדגיש בפניהם אילו כיסויים כולל ביטוח הרכב אשר ברשותכם. אם יש לכם מנוי גרירה לשעת צורך. או כיוסי עבור רכב חילופי וגם עבור שבר שמשה. אומנם הביטוחים השונים מעניקים כיסוים רבים ומגוונים אשר צריך לספר עליהם לנהגים החדשים אך אם יש ברשותכם רק ביטוח צד ג', תוכלו לרכוש גם את הכיסויים הללו אך לא אחרים.