חדשות    

הכירו את האיש השלישי בעולם ששווה לפחות 100 מיליארד דולר

צילום: ויקיפדיה

עד לאחרונה במועדון של האנשים ששווים 100 מיליארד דולר היו רק שני אנשים, ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון, וביל גייטס, המייסד והמנכ"ל הפורש של מיקרוסופט.

אליהם הצטרף ברנאר ארנו, האיש העשיר באירופה,ארנו, יושב הראש של LVMH,  נכנס לרשימה לאחר שמניות תאגיד מוצרי היוקרה שלו עלו ב-3% והגיעו לשווי של 368.8 אירו למניה. שוויו הנקי עלה השנה בכמעט 32 מיליארד דולר, הכי הרבה במדד של בלומברג.

המולטי-מיליארדרים של צרפת הרוויחו  הכי הרבה הון מבין המיליארדרים האירופים  בדירוג של בלומברג ל-2019, בהם ארנו, פרנסואה פינו מ-Kering SA ויורשת מותג מוצרי הקוסמטיקה פרנסואה בטנקור מיירס, הוסיפו להונם יותר מ-40 מיליארד דולר בסך הכל. במקביל, האחים שעומדים מאחורי המותג שאנל, ז'ררד ואלאן וורתהיימר, הגדילו  את הונם בכמעט 10 מיליארד דולר , לאחר שבית הבשמים והאופנה הפריזאי דיווח על תוצאותיו ל-2018.

 

הונו של ארנו שעומד על 100.4 מיליארד דולר שווה כעת ליותר מ-3% מכלכלת צרפת, מה שמאיר אחרת את ההפגנות הנרחבות שקראו למיסוי נוסף של העשירים. ארנו בן ה-70 ומשפחתו נמנים עם טייקוני היוקרה שהבטיחו לתרום יותר מ-650 מיליון דולר לשיקומה של כנסיית נוטרדם אחרי השריפה שפגעה בה. הוא שולט בכמחצית מחברת LVMH שבסיסה בפריז דרך חברת אחזקות משפחתית, וב-97% מחברת כריסטיאן דיור, בית האופנה שנוסד שלוש שנים לפני הולדתו ב-1949

העשירים של בלומברג ל-2019

ג'ף בזוס – 119 מיליארד דולר

ביל גייטס – 106 מיליארד דולר

ברנרד ארנו – 100 מיליארד דולר

וורן באפט – 85 מיליארד דולר

מארק צוקרברג – 74 מיליארד דולר

אמניו אורטגה  – זארה –  63 מיליארד דולר

לארי אליסון – אורקל – 66 מיליארד דולר

קרלוס – איל תקשורת מקסיקני –  56 מיליארד דולר

פרנסואה מאיירס – לוריאל – 56 מיליארד דולר

לארי פייג – גוגל – 54.5 מיליארד דולר

מיהו ביל גייטס ואיך הפך לאיש העשיר בעולם?

ג'ף בזוס ואמזון – מי האיש ומה העקרונות שהובילו אותו להיות האיש העשיר בעולם