קניות באינטרנט    

הכירו את פינדואודואו – אפליקציית הסחר הסיני ששוברת את השוק באמצעות משחקים

האם חברת פינדואודואו (Pinduoduo), נביאת הקניות הקבוצתיות בסין, תצליח לעשות מה שגרופון לא עשתה. בשני המקרים מודבר בחברות המספקות קניות קבוצתיות. גרופון אומנם הייתה חברה שהובילה בנאסד"ק כשהונפקה, אבל מאז הידרדרה עם ירידת ערכם של אתרי הקופונים. פינדואודואו לעומת זאת מבוקשת בנאסד"ק כיום, למרות שלא מציגה רווחים .

החברה הוקמה  ב-2015 על ידי קולין חואנג, מהנדס יוצא גוגל, והיא כיום חברת המסחר המקוון השנייה בגודלה בסין אחרי עליבאבא, החברה עקפה בשווייה אף את איביי.

פינדואודואו, בדומה לחברות סיניות אחרות, פעילה בינתיים רק בסין ומסתפקת בשוק הענק שלה תוך דחיקת שחקניות ותיקות כמו מנוע החיפושו באידו. ההבדל הגדול בין גרופון ל פינדואודואו הוא במודל. בגרופון הקונים היו צריכים לחכות שמישהו יצטרף לקנייה כדי להוזיל את העזקה. לעומת זאת, בפינדואודואו צריך להזמין באופן פעיל חברים.

על כל מוצר באפליקציה של פינדואודואו מוצמדים שני מחירים, מחיר אחד למי שבוחר לרכוש את המוצר לבדו ומחיר שני ומוזל למי שמצרף חברים לעסקה. ברוב המקרים הוספה של חבר אחד מספיקה כדי לקבל את המחיר המוזל. באפשרות המוזלת אפשר להזמין חברים דרך wechat. אם לא מצא הקונה שותף דרך חבריו, הרשת תשדך לו שותף לקנייה משלה.

עוד הבדל מהותי מגרופון הוא שמשחקים הם חלק בלתי נפרד  ממנה, שעליהם נרחיב בהמשך. מבחר המוצרים המוצעים בפינדואודואו מוגבל יחסית וכפתור החיפוש מסתתר  בתחתית המסך. במקום זאת, במרכז האפליקציה מוצב פיד מותאם אישית הדומה לפייסבוק כולל מוצרים, במטרה לגרום ללקוח לשוטט להנאתו בין אפשרויות הקנייה השונות ולאו דווקא לרוץ לקנות מוצר ספציפי.

המוצרים שאפשר למצוא בפינדואודואו

המוצרים בפינדואודואו  הם לא טיפולי ספא או הופעות אלא מוצרים בני קיימא ושימושיים כמו פירות וירקות וכן  ביגוד ואפילומ מחטות אף, שיא ההצלחה של החברה עקב הצטרפות חברים המוזילים מאוד את המוצר.

הצד הכיפי של פינדואודואו

ברשת משקיעים בחוויית המשתמש ואפשר למצוא בה  הגרלות, מבצעים מוגבלים בזמן ומשחקים נושאי פרסים, שמיועדים לקדם אינטראקציה בין המשתמשים לאפליקציה. משחק פופולרי מבקש מהמשתמש לבחור עץ מסוים, כמו עץ מנגו או לימון, ולדאוג להשקות ולדשן אותו בקביעות. כדי לקבל אספקת מים ודשן המשתמשים צריכים לקנות באתר, לשתף מבצעים, להזמין חברים או פשוט להיכנס בתכיפות לאפליקציה.

כשהעץ מגיע לבשלות וירטואלית, המשתמש זוכה בארגז אמיתי של פרי מאותו סוג. אפשר גם להוסיף עוד ועוד חברים עד שמגיעים למוצר חינם, אלא שככל שעולים במספר החברים, היקף ההנחה יורד, מה שהופך את הדבר לפחות אפשרי.

איך המחירים

היתרון העיקרי של פינדואודואו על המתחרות הסיניות הוא המחירים. בתוך כך לעיתים גם המוצרים פחותים מאוד, אבל המחירים כל כך נמוכים, שנראה שזה לא מפריע ללקוחות, מה שמשפיע כמובן גם על ההכנסות.

תקלות וליקויים

החברה עדיין מתמודדת עם שורה ארוכה של תלונות מצרכנים על שירות לקוי ובעיות איכות במוצרים. ואף נכנסה לרשימה הלא מכובדת של "שווקים ידועים לשמצה" של ממשלת ארה"ב בשל הפרות מרובות של קניין רוחני ומכירת זיופים למוצרים אמריקאיים, לכן זו  מנסה להיכנס עתה גם למוצרי פרימיום יקרים יותר ואמינים יותר כמו של אפל, מה שמכניס אותה לתחרות מול השחקניות הגדולות.

שקל חזק: אספן סיני מוכר שקלים ביוקר בעלי אקספרס