חדשות קרנות נאמנות    

הכסף ממשיך לזרום: הקרנות המסורתיות רשמו בשבוע האחרון גיוסים של יותר ממיליארד ₪

מיקי סבטליץ ממיטב דש, בסיכום שבועי של נכסי תעשיית קרנות הנאמנות: בראש המגייסות השבוע: קרנות אג"ח כללי (570 מיליון ₪) וקרנות אג"ח מדינה (330 מיליון שקל)

בית ההשקעות מיטב דש, מפרסם הבוקר סיכום שבועי של נכסי תעשיית קרנות הנאמנות, ממנו עולה כי הקרנות המסורתיות רשמו השבוע גיוסים של יותר מ-1 מיליארד ₪. זאת, לאחר גיוס שבועי של כ-0.7 מיליארד ₪ בקרנות המנוהלות אל מול כ-0.3 מיליארד ₪ בקרנות המחקות. מנגד, נמשכה מגמת פדיונות בקרנות הכספיות שאיבדו השבוע כ-3.7 מיליארד ₪ נוספים.

בסיכום השבועי מאת מיטב דש מאת מיקי סבטליץ, מנהל קשרי יועצים, נכתב כי בראש המגייסות השבוע: קרנות אג"ח כללי (570 מיליון ₪) וקרנות אג"ח מדינה (330 מיליון שקל). הבולטות בגיוסים בקרנות המחקות הן: קרנות מחקות על מדדי אג"ח חברות (70 מיליון ₪) וקרנות מחקות על מדדי מניות בארץ ובחו"ל (120 מיליון ₪).

"המסחר השבוע התאפיין במגמה מעורבת שהתבטאה מחד, בעליות שערים במדדי המניות, ומנגד בירידה במדדי אגרות החוב הממשלתיות והקונצרניות. הקרנות המסורתיות גייסו השבוע כ-1 מיליארד ₪ – ירידה של כ-50% בקצב הגיוסים היומי הממוצע לעומת השבוע הקודם. מתחילת החודש, הגיוסים בקרנות המסורתיות מסתכמים לכ-2.7 מיליארד ₪, מתוכם כ-1.9 מיליארד ₪ נותבו לקרנות המנוהלות וכ-0.8 מיליארד ₪ לקרנות המחקות. מרבית הגיוסים מתחילת החודש התרכזו בקרנות אג"ח כללי וקרנות אג"ח מדינה שגייסו יחד כ-2.25 מיליארד ₪, המהווים כ-80% מכלל הגיוסים בקרנות המסורתיות", כך, עפ"י אומדנים והערכות שבוצעו ע"י כלכלני מיטב דש.

מסקירת מיטב דש עולה כי קרנות אג"ח כללי, בדגש על קרנות מעורבות עם חשיפה מנייתית, קרנות 10/90 וכו', רשמו השבוע גיוסים של כ-570 מיליון ₪ – צניחה של כ-40% בקצב הגיוסים הממוצע לעומת השבוע הקודם. מתחילת החודש, הגיוסים בקרנות אג"ח כללי מסתכמים ב-1.3 מיליארד ₪, והן מובילות בהיקף הגיוסים.

אגרות החוב הקונצרניות נסחרו השבוע במגמה שלילית – מדדי התל-בונד 20,40,60 רשמו ירידות שערים של עד כ-0.8%, ובהמשך מדד קונצרני כללי התממש ב-0.3%. בעקבות התשואות השליליות, קרנות אג"ח קונצרני איבדו השבוע כ-70 מיליון ₪, זאת לעומת גיוסים של כ-30 מיליון ₪ בשבוע הקודם. מתחילת החודש, הקרנות הקונצרניות רשמו פדיונות של כ-30 מיליון ₪ המורכבים מפדיונות של כ-200 מיליון ₪ בקרנות המנוהלות, ומנגד גיוסים של כ-170 מיליון ₪ בקרנות המחקות.

על פי מיטב דש, הקרנות המנייתיות סיכמו את השבוע עם גיוסים של כ-190 מיליון ₪ – ירידה של כ-30% בקצב הגיוסים הממוצע לעומת השבוע הקודם, שמשקפים גיוס של כ-150 מיליון ₪ לקרנות המשקיעות בחו"ל וגיוסים של כ-40 מיליון ש"ח בקרנות מניות בישראל וגמישות. כ-60% מכלל הגיוסים בקרנות המנייתיות השבוע נותבו לקרנות המחקות. מתחילת החודש, הגיוסים בקרנות המנייתיות1 הסתכמו ב-410 מיליון ₪.

בנוסף, אגרות החוב הממשלתיות רושמות ירידות שערים שערים זה שבוע שני ברציפות: מדד ממשלתי כללי רשם השבוע תשואה שלילית של 0.2% בהובלת הצמודים לטווח ארוך שהתממשו ב-0.65%. בעקבות השבוע השלילי באפיק, קצב הגיוסים הממוצע בקרנות אג"ח מדינה נחתך בחצי לעומת השבוע הקודם והסתכם בגיוסים של כ-330 מיליון ₪ השבוע, וכ-910 מיליון ₪ מתחילת החודש, המתחלקים לכ-740 מיליון ₪ בקרנות המנוהלות וכ-170 מיליון ₪ בקרנות מחקות.

מיטב מדווחים כי נרשמה מגמה שלילית באפיק השקלי: הקרנות הכספיות רשמו השבוע פדיונות של כ-3.7 מיליארד ₪ – ירידה של כ-20% בקצב הפדיונות היומי הממוצע לעומת השבוע הקודם. בהמשך לכך, פדיונות של כ-120 מיליון ₪ נרשמו השבוע בקרנות השקליות, זאת לעומת גיוסים של כ-20 מיליון ₪ בשבוע הקודם.

על פי מיטב דש, קרנות אג"ח חו"ל רשמו השבוע עלייה בקצב הגיוסים הממוצע לעומת השבוע הקודם, זאת לאחר שגייסו כ-130 מיליון ₪.  תעשיית הקרנות מנהלת נכון ל-12.03.15 כ-262.3 מיליארד שקל, הקרנות המסורתיות (בנטרול הקרנות הכספיות) מנהלות כ-219.2 מיליארד שקל והקרנות הכספיות שמנהלות כ-43.1 מיליארד ₪.

קרנות מחקות – האם כדאי?

תעודות סל – כל מה שצריך לדעת?

מדריך קרנות נאמנות

קרנות סמארט בטא – לא כאלה חכמות