עלייה של 6.2% בהיקף השימוש בכרטיסי אשראי של הצרכנים במארס – מאי
חדשות    

עלייה של 6.2% בהיקף השימוש בכרטיסי אשראי של הצרכנים במארס – מאי

הלמ"ס מפרסמת נתונים בדבר היקף השימוש בכרטיסי האשראי על-ידי צרכנים פרטיים: בשלושת החודשים מארס - מאי חלה עלייה של 6.2% בסך הרכישות בכרטיסי אשראי

הלמ"ס מפרסמת נתוני רכישות בכרטיסי אשראי על-ידי צרכנים פרטיים: בשלושת החודשים מארס – מאי חלה עלייה של 6.2% בסך הרכישות בכרטיסי אשראי. נרשמה עלייה של 6.1% מוצרים ושירותים אחרים; עלייה של 3.4% ברכישות מזון ומשקאות (כולל שירותי אוכל); עלייה של 5.1% ברכישות מוצרי תעשייה; עלייה של 5.7% ברכישות שירותים

הלמ"ס מדווחת כי על פי נתוני המגמה, בשלושת החודשים מארס-מאי 2015 נרשמה עלייה, במחירים קבועים, של 6.2% בחישוב שנתי, בסך כל הרכישות בכרטיסי אשראי; זאת, לאחר עלייה של 7.9% בשלושת החודשים דצמבר 2014-פברואר 2015. ראוי לציין כי הנתונים משקפים גם עלייה בשימוש בכרטיסי האשראי של הצרכנים.

על פי נתוני הלמ"ס, נרשמה עלייה של 6.1% מוצרים ושירותים אחרים. עלייה של 3.4% ברכישות מזון ומשקאות (כולל שירותי אוכל). בנוסף נרשמה עלייה של 5.1% ברכישות מוצרי תעשייה וכן עלייה של 5.7% ברכישות שירותים.

הלמ"ס מבהירה כי הנתונים על רכישות של צרכנים פרטיים בכרטיסי אשראי מתקבלים מכל חברות כרטיסי האשראי הפועלות בישראל, ומחולקים לפי ארבע קבוצות רכישה ראשיות ולפי ענפי משנה, בהתאם לסיווג בתי העסק על ידי חברות האשראי. הרכישות בכרטיסי אשראי מדווחות לפי סכום הרכישה הכולל של הצרכנים בבתי העסק, ומתייחסות לרכישות של ישראלים בארץ בלבד.

על פי דיווח הלמ"ס, מסוף שנת 2010 סדרת סך כל הרכישות בכרטיסי אשראי מנוכת העונתיות מחושבת לפי "שיטה בלתי ישירה", שהיא סכום משוקלל של ארבע קבוצות רכישה מנוכות העונתיות: מוצרים ושירותים אחרים, מזון ומשקאות, מוצרי תעשייה ושירותים.