רכב ותחבורה    

המדינה מעודדת רכישת מוניות חשמליות – מס הקנייה יופחת

מעודכן ל-05/2020

רשות המסים פרסמה כי המס ירד לשיעור של 8% במקום 10% כיום, והטבה זו תישאר תקפה  גם בהמשך, כאשר המס על רכבים רגילים צפוי לעלות ל-35% בשנת 2024

רכישה של מוניות חשמליות תתומרץ באמצעות הפחתה של מס הקנייה שמוטל עליהן, כך עולה מפרסומים השבוע של רשות המיסים.

עד כה, תחום המוניות החשמליות הנחשבות לידידותיות לסביבה לא זכה לעידוד או טיפול משמעותי של המדינה, חרף שיעור החדירה האיטי יחסית של מכוניות חשמליות לשוק הישראלי. המדינה העניקה אמנם תמריצים לרוכשי מכוניות היברידיות (עד 20 אלף שקל סבסוד לכל מונית היברידית, בהתאם לדגם) אך על המוניות החשמליות לא הוענק כל תמריץ. כך נוצר מצב בו על כל רכב חשמלי, כולל מוניות, מוטל מס קנייה בגובה עשרה אחוזים. לעומת זאת, על מונית רגילה שמונעת במנוע דיזל מזהם – מוטל מס קנייה בגובה שמונה אחוזים.

במסגרת יוזמת רשות המיסים, יופחת מס הקניה שיוטל על המוניות החשמליות לשמונה אחוזים. המתווה שרשות המסים מציעה אינו כולל כל התייחסות לרכבים אשר מצוידים במערכות הנעת "פלאג אין הייבריד", אלא רק לרכבים בעלי מנוע כל-חשמלי.

נכון לעכשיו, ההפרש במס הקנייה בין מונית חשמלית למונית דיזל אומנם אינו גדול – ויושווה בעתיד הקרוב לפי המתווה של רשות המיסים, אך בעתיד הלא רחוק צפוי מס הקנייה על רכב חשמלי לעלות. בתחילת ינואר נכנס לתוקף אופן חישוב חדש של מס קנייה על רכב חשמלי, לפיו מסי הקניה על מכוניות חשמליות יעלו בהדרגה, כאשר בשנת 2023 יעלה מס הקניה על המכוניות החשמליות מ-10% ל-20%. בשנת 2024 יעלה מס הקניה על הרכב החשמלי שוב לשיעור של 35%, אך מס הקנייה על המוניות עדיין יישאר בגובה שמונה אחוזים.

מובילאיי תשיק מוניות אוטונומיות בתל אביב

רכב אוטונומי – גימיק או מציאות?