חדשות    

המט"ח מגיב לשוק – הדולר שווה 3.5 שקלים

גם שוקי המט"ח מצטרפים לזעזוע בשווקים. בשוק המט"ח המקומי אומנם עולה הדולר ב-0.7% מול השקל לרמה של 3.51 שקלים. היורו מתחזק בשיעור של 2% ונסחר סביב 4.01 שקלים. בעולם במסחר מול הדולר קופץ היורו בשיעור של 1.3% לרמה של 1.14 דולרים בעוד שמול הין היפני צולל המטבע האמריקאי בשיעור של 3%. הליש"ט שומרת על יציבות יחסית ועולה ב-0.2% מול המטבע האמריקאי. מול הפרנק השוויצרי נחלש הדולר ב-1% ומול הדולר האוסטרלי מתחזק המטבע בשיעור של 1%.

בלאומי שוקי הון, התייחסו להידרדרות שוק המט"ח: "להערכתנו, הגורם העיקרי להיחלשות השקל בשבועיים האחרונים הוא המימושים בשוקי המניות, בנוסף למגמת הבריחה מסיכון מחשש להאטה כלכלית מקומית וגלובלית. השקל נחלש פחות מהמצופה, ופחות מהשינוי בעבר. זאת, ככל הנראה, על רקע צירופה של ישראל בסוף החודש בפועל למדד ה-WGBI (מדד האג"ח הגלובלי) – דבר שתומך בשקל, היות שגופים זרים צריכים לקנות אג"ח שקלי ולקנות שקלים".

עוד הוסיפו כי "מדובר בתיקון למהלך ההיחלשות של היורו בשבועות האחרונים. בשיא ההתפרצות של הקורונה בסין, אירופה היתה צפויה להיות אחת הנפגעות המשמעותיות מההאטה בסין ולכן היורו נחלש מאוד. היום, כשרואים שגם ארה"ב וכ-100 מדינות נוספות נוספו למעגל הנפגעות ואי אפשר לבודד את הפגיעה כתוצאה מהנגיף לכלכלה ספציפית, היורו מתקן מול הדולר. לכך יש להוסיף את הפחתת הריבית בארה"ב בשבוע שעבר, שהיתה מפתיעה וחריגה בעוצמתה, ואת העובדה שהריבית באירופה עדיין לא ירדה, אף שצפויה לרדת בהמשך".

הדולר נחלש מתחת ל-3.5 שקלים – ירידות גם בליש";ט וביורו