המימון של מימון ישיר: מגייסת מימון ב-2.35% ומלווה בריבית של 6%-10%
חדשות    

המימון של מימון ישיר: מגייסת מימון ב-2.35% ומלווה בריבית של 6%-10%

מימון ישיר הפכה בשנים האחרונות לחברה העיקרית שפועלת בשוק המימון החוץ בנקאי מול הצרכנים הסופיים, לצד חברות כרטיסי האשראי. זה אפילו לא יפתיע אם החברה תהיה זו שתשתלט על אחת מחברות כרטיסי האשראי המוצעות כעת (מתוקף הרגולציה) למכירה.

מימון ישיר מגדילה את הרווחים באופן שוטף, כשברבעונים האחרונים קצב הרווחים מתקרב ל-80 מיליון שקל בשנה. החברה עובדת בצמוד ללאומי קארד, והיא פעילה מאוד במימון רכבים. המימון של מימון ישיר מגיע בין היתר משוק ההון דרך גיוסי חוב. אגב, יש הערכות שהחברה תגייס הון (הנפקת מניות) בשנה הקרובה לפי שווי של קרוב ל-1 מיליארד שקל – אירוע שצפוי להציף ערך לבעלת השליטה ביטוח ישיר, וגם לאלטשולר שחם ולאומי פרטנרס שמחזיקים בנתחים משמעותיים בחברה (קרוב ל-20%).

כך או אחרת, החברה מדווחת כי  השלימה גיוס אג"ח בריבית צמודה למדד של 2.35%. הרייבת ללווים נזכיר היא בין 6% ל-10%.

מדריך – הריבית על הלוואה – בכמה לקחת?

החברה מדווחת כי במהלך המכרז נרשמו ביקושי יתר בסך של כ-435 מיליון שקל  והיא תגייס כ-250 מיליון שקל. מחיר ההנפקה משקף תשואה צמודת מדד של 2.35% לעומת ריבית המקסימום שעמדה על 3.15%.

המחיר במכרז נסגר על 1,029 שקל לכל 1,000 שקל ערך נקוב ומייצג תשואה ברוטו צמודת מדד של 2.35%. מחיר המינימום במכרז עמד על 1,007 שקל. קרן אג"ח סדרה א' עומדות לפירעון בין השנים 2018-2023 עם מח"מ של כ-2.8 שנים והן מדורגות על ידי מדרוג בדרוג של A2 עם אופק יציב. סדרה א' מובטחת בשעבוד קבוע בדרגה ראשונה על תיק הלוואות.

מימון ישיר עוסקת במתן אשראי צרכני למגוון מטרות ביניהן הלוואות לרכישת כלי רכב ,הלוואות צרכניות לכל מטרה, הלוואות לרכישות בסכומים גדולים בבתי עסק ולאחרונה גם הלוואות לעסקים קטנים. נכון ליום 30.9.2017 מימון ישיר מנהלת כ-5.2 מיליארד ש"ח הלוואות פעילות (כולל צדדים שלישיים).

אורן שקדי סמנכ"ל הכספים של מימון ישיר מסר: "אנו שמחים על תוצאות המכרז ואמון המשקיעים בחברה. אנו פועלים בעשור האחרון למיצובה של מימון ישיר כחברה המובילה בשוק האשראי החוץ בנקאי בישראל וגאים לראות כי מימשנו בהצלחה גדולה אסטרטגיה זו. אנחנו רואים בגורמים המוסדיים שותפים עסקיים מרכזיים של החברה ומודים להם על השתתפותם בגיוס. מימון ישיר נמצאת במגמת צמיחה עקבית ומתמשכת ובכוונתנו להמשיך בגיוון מקורות האשראי למימון הפעילות."

את ההנפקה הובילו לאומי פרטנרס חתמים. עוה"ד אודי אפרון ועומר טיקולסקי ממשרד מ.פירון ושות' ליוו את ההנפקה.

מימון ישיר הינה חברה פרטית מקבוצת ביטוח ישיר והינה החברה המובילה בשוק האשראי החוץ בנקאי בישראל. החברה פעילה משנת 2007 ועוסקת במגוון פעילויות בתחום האשראי הצרכני: הלוואות לרכב, הלוואות לכל מטרה הלוואות ללקוחות המבצעים רכישות בסכומים גבוהים בבתי עסק והלוואות לעסקים קטנים. נכון ל-30.9.2017 קצב העמדת הלוואות חדשות השנתי של מימון ישיר מסתכם בכ-4 מיליארד ש"ח. מימון ישיר מנוהלת ע"י ערן וולף ומוחזקת על ידי ביטוח ישיר – השקעות פיננסיות (61.54%), אלטשולר שחם (19.23%) ולאומי פרטנרס (19.23%).