חדשות    

המכוניות הזולות והמבוקשות יתייקרו בעוד אלפי שקלים

רשות המסים דחתה את בקשת היבואנים לא להעלות עוד את המסים. קיה פיקנטו, יונדאי ושברולט ספארק צפויות להתייקר

המסים על רכב חדש בארץ הם גבוהים מאוד ולא עומד לחול שיפור. רשות המסים הודיעה כי עדיין תעלה אותם למרות בקשות היבואנים.למעשה  הודיעה המדינה ליבואני הרכב שהיא דוחה את בקשתם לשנות את נוסחת המס הירוק החדשה. מטרהת  היבואנים הייתה לעצור התייקרות משמעותית של אחדות מהמכוניות הזולות והמבוקשות בארץ.

לפי הנוסחה החדשה – יגדל המס על קיה פיקנטו, יונדאי i10 ושברולט ספארק בכ-5,000 שקל, אבל יבואני הרכב לא צפויים לספוג, ולפיכך ייקרו בהתאם את המכוניות  שבוע לפני הבחירות לכנסת.  כיום שלוש המכוניות נמכרות במחירים רשמיים של כ-80 אלף שקל לדגמים האוטומטיים, אך הרבה פעמים ניתן לרכוש אותן במחיר של פחות מ-70 אלף שקל במכירות של 0 ק"מ .

הנוסחה האחרונה אמנם איפקה את עליות המחירים שיצרה הנוסחה מינואר – שמשמעותה הייתה ביטול מוחלט של הטבות המס לרכב היברידי, וייקור דגמים רבים ב-6,000-10,000 שקל – אבל גם נוסחה העדכנית נוסף לשלוש מכוניות המיני הפופולריות, יועלו גם  המסים על מכוניות המנהלים ההיברידיות, בין היתר טויוטה קאמרי וקיה אופטימה.

דגמי בנזין רבים צפיים לספוג העלאת  מס בסך 2,000 עד 6,000 שקל. נוסחת המס הירוק עודכנה בעקבות שינויי התקינה באירופה, והמעבר לשיטת חישובי הפליטה המחמירה יותר, WLTP.

מהו WTLP

תקינת הרכב האירופאית החדשה נקראת WLTP – ראשי תיבות של Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure (תהליך תקינה עולמי לכלי רכב קלים), והיא מחליפה את התקינה שנהוגה באירופה מאז תחילת שנות ה-80 של המאה הקודמת, ואשר עודכנה בפעם האחרונה בשנת 1997, אך עדיין נקראת NEDC, ראשי תיבות של New European Driving Cycle (מחזור הנהיגה האירופאי החדש).

השלב הראשן של מהפך תקינת זיהום האוויר נכנס לתוקף ב-1 בספטמבר 2017 אז יצרניות הרכב נדרשו לבחון כל דגם חדש שנמכר באירופה לפי השיטה החדשה, ולפרסם באותו זמן את ביצועי זיהום האוויר ותצרוכת הדלק שלו לפי שתי השיטות. שלב שני, שבו כל מכונית חדשה שנמכרת באירופה חייבת להיבחן לפי השיטה החדשה, נכנס לתוקף לאחר מכן, ואילו ב-1 בספטמבר 2019 יידרשו כל הדגמים להיבחן גם במבחן נוסף, שנקרא RDE – ראשי תיבות של Real Driving Emissions (פליטות מזהמים בנסיעה אמיתית), ואשר כשמו כן הוא: מבוצע בתנאי נהיגה על כביש ציבורי ולא במעבדה.

מסלול יבוא אקספרס לרכבים חשמליים

מכוניות חדשות יתייקרו