חדשות    

המלצות הקנייה של אמזון שמפרות את תנאי החברה

לאחר חגי הקניות מגיעים חגי הקניות המסורתיים כמו חג המולד. הרבה מוצאים את מבוקשם באמזון. באמזון מוצרים רבים הנושאים את התווית "בחירתה של אמזון" (Amazon's Coice), מה שעשוי להיתפס כמוצר מהימן ומומלץ.  אך  בכתבה של   "הוול סטריט ג'ורנל" התגלה שברבים מהמוצרים מפרים את המדיניות של אמזון עצמה ואפילו סותרים את רמת הבטיחות המומלצת.

באמזון הגיבו  שהמוצרים שנושאים את התג לא בהכרח מומלצים על ידיה, ומי שבוחר במוצרים הוא אלגוריתם שמביא בחשבון נתונים כמו פופולריות, זמינות, ביקורות ומחיר.

היא הסבירה שגם "בחרה בשם 'בחירתה של אמזון' מפני שסברה  שלא משתמע ממנו גיבוי של אמזון כמו הניסוח 'המלצתה של אמזון'", אמר לעיתון בכיר לשעבר בחברה. אין לבלבל עם המלצות אחרות כמו "דיל היום" או "מה חדש" שעוקבים אחר ההתנהגות הצרכנית של הקונים.

מהתחקיר של וול סטריט ג'ורנל עולה כי ברוב המקרים התג מוצמד למוצרים של אמזון עצמה, ומותג הבית אמזון־בייסיקס זכה להכי הרבה תגיות. בנוסף, עשרות מוצרים שסומנו כ"בחירתה של אמזון" לא עונים על דרישות הבטיחות. גם מוצרים מבוססי חומרים מפוקחים, כמו סטרואידים ומריחואנה, ופטריות הזיות שאינן חוקיות בארה"ב, זכו להיכלל ברשימה.

למרות חוסר הגיבוי של אמזון התיוג נחשב לנחשק בקרב סוחרים משום שיכול להעלות את המכירות ב־25%. לטענת הוול סטריט ג'ורנל, כמעט 1,600 מוצרים זוהו ככאלה שהופעלה עליהם מניפולציה מצד סוחרים כדי לזכות בתג.

זו לא פעם ראשונה שמוצרים בעייתיים מתגלים באתרי הסחר. כך למשל התגלה כי בחנות של פייסבוק מרקטפלייס מתבצע סחר בנשק בשמות קוד. ענקיות הסחר המקוון יצטרכו להתמודד עם מוצרים לא חוקיים או ספק חוקיים הנמכרים באתריהן ביותר יעילות, או שגם יהיו תחת איום קנסות הרגולציה, כפי שחוו ענקיות הפרסום פייסבוק וגוגל.

אחרי נטפליקס: אמזון פריים מצטרפת לפרטנר ולסלקום

אמזון הורידה את עמלות ההמרה ל-2% – איך זה ישפיע על חברות האשראי?

אמזון השיקה את הגרסה החינמית של אמזון מיוזיק במודל של ספוטיפיי