חדשות    

הממשלה תאשר: 7,500 שקל לעצמאיים ולעסקים הקטנים

מעודכן ל-07/2020

הממשלה התבקשה היום לאשר החלטה על מענקי סיוע לעצמאים, לשכירים בעלי שליטה ולעסקים שהכנסתם נפגעה כתוצאה מההשפעה הכלכלית של התפרצות הקורונה, עד לסכום של 7,500 שקל

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ״ץ הביאו לאישור הממשלה החלטה על מענקי סיוע לעצמאים, לשכירים בעלי שליטה ולעסקים שהכנסתם נפגעה כתוצאה מההשפעה הכלכלית של התפשטות נגיף הקורונה, עד לסכום של 7,500 שקל.

כדי להבטיח כי יינתן סיוע מהיר לעצמאים ולבעלי השליטה, קבעה הממשלה כי התהליך ייצא לדרך עם קבלת ההחלטה, והתשלום ייכנס לחשבונות הבנק כבר בימים הקרובים. למי שבקשתו לקבלת מענק הפעימה השנייה טרם אושרה (או טרם הוגשה), יינתן המענק יחד עם תשלום מענק הפעימה השנייה.

כמו כן, הממשלה  החליטה להטיל על שר האוצר להפיץ את תזכיר החוק של התוכנית לסיוע כלכלי, שתכלול בין היתר מענקים דו-חודשיים לעצמאים, לשכירים בעלי שליטה, וכן השתתפות בהוצאות קבועות לעסקים. עוד יפיץ שר האוצר, בהתאם להחלטת הממשלה, תזכיר לתיקון חוק יסוד: משק המדינה להגדלת ההוצאה הממשלתית לצורך מימון ההוצאות הכרוכות ביישומו של חוק תוכנית הסיוע הכלכלי.

בפתח ישיבת הממשלה פנה ראש הממשלה לשרים וביקש מהם לסייע בקידום התוכנית: "אני מתכוון יחד אתכם לקבל את שיא שיתוף הפעולה, זה מה שאנחנו צריכים כרגע, שנעבוד כולנו כדי לתמוך בתוכנית החשובה הזו ושכל אחד במשרדו יקל בביורוקרטיה ויסייע לעסקים העצמאיים. אנחנו יכולים להתגבר על הקורונה, או לפחות להביא את ישראל לשגרה כלכלית ובריאותית שמאפשרת לנו לחיות בצורה סבירה בשנה הקרובה. זאת המטרה, זהו הצעד הראשון".

מענק הסיוע לא ייחשב כחלק ממחיר עסקאותיו של העוסק הזכאי למענק ולכן לא יחול לגביו מע״מ

היד שנתנה לוקחת: רשות המסים דורשת מאלפי עצמאים להחזיר את המענק הכספי