שוק ההון    

המנכ"ל של ג'נרל אלקטריק פוטר; המניה מזנקת 13%

ג'נרל אלקטריק (GE ) נמצאת במשבר עמוק כבר שלוש שנים, וגם לפני כן הפעילות שלה היתה מדשדשת. למעשה, מעל עשור שהיא מאבדת כוח. הקונגלומרט הענק הזה הימר רע, וגם הנכסים הטובים שהיו לו, לא הצליחו לייצר תשואה.

המנכ"ל הנוכחי (שפוטר כעת) ג'ון פלנרי – היה אמור להציל את הספינה הטובעת. ללא הצלחה.

החברה הודיעה כי פלנרי יסיים את תפקידו לאחר שנה בלבד בתפקיד. הפיטורים מגיעים לאחר גילוי בעיות עמוקות ביחידת כוח גדולה שנמצאת בטקסס ואינה מתפקדת כראו כבר תקופה ממושכת. הצרות בטקסס יגרמו, על פי הערכות אנליסטים, לקושי בעמידה ביעדי הרווח וביעדי תזרים המזומנים של החברה לשנה הקרובה., וזאת בהמשך לתוצאות חלשות ותחזית פסימית שפורסמה לאחורנה.

חבר מועצת המנהלים לארי קאלפ, ימונה באופן מיידי ליו"ר והמנכ"ל החדש, במקום פלנרי. קאלפ, לשעבר מנכ"ל דנהר קורפ, הצטרף לדירקטוריון ג'נרל אלקטריק בתחילת השנה כחלק מרענון שורות נרחב של הקונגלומרט.

החברה, שמניותיה צנחו בחצי בשנה האחרונה לאחר שקיצצה דיבידנדים שלה והחמיצה את היעדים הפיננסיים שלה, הזהירה ביום שני כי לא תגיע ליעדי הרווח ותזרים המזומנים שלה ל-2018. ג'נרל אלקטריק אמרה כי היא יכולה לגבות תשלום בגין מוניטין בהיקף של 23 מיליארד דולר עבור עסקי האנרגיה שלה, ייצור טורבינות עבור תחנות כוח, שסובלים מביקוש חלש.

על רקע הדיווח על פיטורי המנכ"ל, מניית ג'נרל אלקטריק מזנקת ב-13%