חדשות    

המשבר בהודו – הרופי בקריסה; לאן הולכים מכאן?

המטבע ההודי – הרופי, צולל לשפל חדש, ולמעשה בימים האחרונים מדי יום הוא יורד לשפל חדש. הבנק המרכזי של הודונראה כאובד עצות וגם אם  יעלה את שיעור הריבית השבוע, כפי שהכלכלנים מעריכים, לא בטוח שזה יעזור.  המשך התחיל "כאילו" בהפתעה, אבל כלכלת הודו מדשדשת בשנתיים האחרונות, ועל רקע החששות מהאטה נמשכת בצמיחה, ובעיקר על רקע משבר המטבע, נוצר סחרור מסוכן.

על כל פנים, אנליסטים מצפים שהבנק המרכזי בהודו, הכלכלה השלישית בגודלה באסיה, יעלה את הריבית ב-25 נקודות (רבע אחוז), בהמשך לעליות שהיו במהלך השנה. עליית מטבע לרוב תומכת במטבע המקומי, אבל הכלכלנים חושבים שהפעם זה לא מספיק.

פרקש סאקפאל, סגן נשיא מחלקת המחקר בבנק  ING, סבור שעל רקע הירידה ברופי מול הדולר (מתחילת השנה הרופי ירד ב-15% ביחס לדולר) סבור שאמנם הטריגר, או לפחות אחד מהטריגרים הוא העלייה במחירי הנפט  (עליית מחירי האנרגיה פוגעת בכלכלות) והודו היא יבואנית נפט גולמי גדולה, אך להערכתו המשבר כבר מעבר לשלב ההתחלתי שלו, והירידה ברופי תימשך.

הודו, להערכת כלכלנים, צריכה לכונן יציבות במדיניות המטבע שלה על מנת למנוע את האטת הצמיחה במדינה ועלייה באינפלציה. האינפלציה בחודש אוגוסט הגיעה קרוב ל-4%. האינפלציה מושפעת מהתזוזות ברופי, וכאשר שהוא נחלש, סחורות מיובאות להודו עולות יותר ביחס לרופי – מה שמוביל לעלייה במחירים.