חדשות    

הנאסד"ק הסיני – בסין פותחים בורסה חדשה

הסינים מקנאים בנאסד"ק ופותחים בורסה "טכנולוגית" לחברות טכנולוגיה מקומיות, כולל סטארט-אפים בשלב מוקדם של פעילות. המודל מבוסס על המודל של הנאסד"ק בניו יורק.

הבורסה החדשה זכתה לכינוי STAR market, והיא מהווה חלק מבורסת המניות של שנגחאי,המסחר אמור להתחיל מחר. המיזם הוא המצאתו של נשיא סין שי ג'ינפינג. בינתיים 25 חברות כבר נכנסו למדד זה – בין היתר הן עוסקות במיקרו-שבבים וביוטכנולוגיה.

המטרה היא  להקל על חברות הזנק טכנולוגיות לגייס כספים במדינה וכדי שהמיזמים הסיניים שכובשים את העולם, כמו עלי באבא, יישארו בבורסה המקומית; לכך מצטרף גם החרם של נשיא טראמפ ובתוך גם של חברות פרטיות על חברות סיניות, ובראשן וואוי כך שהחברות הסיניות יזכו ליותר אוטונומיה.

לאחר ה-25 שאושרו יותר מ-100 חברות טכנולוגיה כבר הגישו מועמדות להיסחר בבורסה החדשה, עם יעד גיוס של 16 מיליארד דולר, על פי דיווח של הפייננשל טיימס. הנפקות ציבוריות ראשוניות בבורסה המרכזית והוותיקה של שנגחאי גייסו יותר מעשרה מיליארד דולר בשנה שעברה, בעוד שאלה שיצאו לפועל בבורסה של שנזן גייסו 7.4 מיליארד דולר.

הבורסה החדשה כבר גרמה להסתערות של משקיעים סינים, ובמיוחד משקיעים קמעונאים, והביקושים המוזרמים להנפקות הם בסכומים עצומים ביחס להיצע. קבוצת החברות הראשונה שתונפק גייסה עד כה 5.4 מיליארד דולר בסך הכל, 20% מעל התחזיות. זאת בשעה שהחברות האמורות הציגו מלכתחילה בהנפקה אומדני ערך עצמי נדיבים במיוחד.

נאסד"ק (באנגלית: NASDAQ (ראשי תיבות: National Association of Securities Dealers Automated Quotations בתרגום לעברית: "הצגת שערים אוטומטית של האגודה הלאומית לסוחרי ניירות ערך"), היא בורסה לניירות ערך המנוהלת על ידי האגודה הלאומית לסוחרי ניירות ערך. נאסד"ק פועלת מארצות הברית, אך לה סניפים גם ביפן ובקנדה וקשרים עם בורסות בהונג קונג ובאירופה. הנאסד"ק היא זירת מסחר מקוונת אשר המסחר בה ממוחשב ואין בה זירת מסחר פיזית.

בורסת הנאסד"ק היא חדשנית יותר, יש לה דרישות קבלה נמוכות מאשר ל- NYSE, הבורסה לניירות ערך בניו-יורק, והיא אף דאגה לפרסום עצמי. מתוך כל אלה הפכה הנאסד"ק לבורסה המרכזית למניות של חברות היי טק

בריינסוי – מכירות של 4.8 מיליון דולר ברבעון האחרון; צבר הזמנות של 38.6 מיליון דולר – מתכוננת להנפקה בנאסד";ק

שיא בהנפקות בנאסד"ק