שוק ההון    

שיא בהנפקות בנאסד"ק

קרדיט: נאסד"ק

מדד הנאסד"ק בשיא ובמקביל גם היקף ההנפקות בשיא. נלסון גריגס, נשיא נאסד"ק מתאר את התקופה האחרונה – "במחצית הראשונה של 2018 היה לנו מספר עצום של 93 הנפקות חדשות עקב שיעור ריבית נמוך וסביבת מאקרו חזקה".

הישראליות אנטרה וסול-ג'ל גייסו במחצית הראשונה מעל ל-70 מיליון דולר בהנפקות ראשוניות בנאסד"ק, ו-11 חברות חד-קרן הנפיקו שם את מניותיהן לציבור. כ-70% מכל ההנפקות הראשוניות לציבור (IPO) בארה"ב של חברות טכנולוגיה בוצעו בנאסד"ק וכ-90% מכל הנפקות החברות המגובות בהון-סיכון.

גריגס: "התנאים הניעו יחס חיובי מהמשקיעים. אנו צופים כי המומנטום יימשך גם במחצית השניה"

גם חודש יולי היה חזק במיוחד מבחינת הנפקות ראשונות לציבור. על פי נתוני הבורסה הגדולה בעולם לניירות ערך, הנפיקו שם 12 חברות את מניותיהן לציבור בהנפקות IPO רק בשבוע של ה-23 ביולי, וגייסו יחד מעל ל-3 מיליארד דולר. זאת, בהמשך לעדכון מנאסד"ק כי במחצית הראשונה של 2018 החלו להיסחר בבורסה שלה בארה"ב 151 חברות, כולל 93 חברות שביצעו שם הנפקות ראשוניות לציבור (IPO), עלייה של 69% לעומת מספר ההנפקות שבוצעו בנאסד"ק ארה"ב בתקופה זו בשנה שעברה. במסגרת הנפקות ה-IPO שבוצעו בנאסד"ק ארה"ב מתחילת השנה, גוייס סכום כולל של כ-15 מיליארד דולר, יותר מפי 2 מהסכום שגוייס באמצעות הנפקות אלו בתקופה המקבילה אשתקד.

החברות הישראליות שהנפיקו בנאסד"ק במהלך המחצית הראשונה של 2018 הן אנטרה-ביו וסולג'ל שגייסו 11 מיליון דולר ו-60 מיליון דולר, בהתאמה. כמו כן, חברת קולפלנט הישראלית נרשמה למסחר בנאסד"ק ללא גיוס במהלך התקופה.

"היה לנו צבר הנפקות חזק בכל המגזרים במחצית הראשונה של 2018, עם מספר עצום של הנפקות IPO מחברות בעלות ביצועים חזקים", אמר נלסון גריגס, נשיא בורסת נאסד"ק. "שיעור ריבית נמוך וסביבת מאקרו איתנה הניעו יחס חיובי מהמשקיעים, ועודדו חברות לגייס כספים מהציבור באמצעות הנפקות. אנו צופים כי המומנטום ימשיך גם במחצית השניה של השנה, ומצפים לתמוך בלקוחותינו בדרכיהם כחברות ציבוריות."

מומנטום ההנפקות של חברות הביוטק, הפארמה ושירותי הבריאות המשיך גם בתקופה זו, עם 39 הנפקות IPO, שגייסו סכום כולל של 3.4 מיליארד דולר. בנוסף להן בוצעו בנאסד"ק במחצית הראשונה של השנה 7 מתוך 10 הנפקות ה-IPO הטכנולוגיות הגדולות ביותר, וכן הנפקות חברות החד-קרןGreenSky, Dropbox Dropbox, iQIYI, DocuSign, Zscaler, Bilibili, Uxin, Pluralsight, Carbon Black, ו-EVO Payments. כמו כן, כ-70% מכל ההנפקות הראשוניות לציבור (IPO) בארה"ב של חברות טכנולוגיה בוצעו בנאסד"ק וכ-90% מכל הנפקות החברות המגובות בהון-סיכון.

בהמשך למעברי החברות אליה מבורסת NYSE בשנת 2017, עברו להיסחר בנאסד"ק במחצית הראשונה 6 חברות נוספות עם שווי שוק כולל של כ-34.3 מיליארד דולר. נאסד"ק (נאסד"ק: NDAQ) מחזיקה ומפעילה את בורסת המסחר הגדולה בעולם, עם 3,700 חברות שנסחרות בה. נכון להיום נסחרות בנאסד"ק מעל ל-70 חברות ישראליות, בשווי שוק כולל של 52 מיליארד דולר, כאשר ישראל היא כבר מספר שנים ברציפות המדינה השניה בנאסד"ק במונחי חברות לא-אמריקאיות שנסחרות שם.

קבוצת נאסד"ק (Nasdaq OMX. נאסד"ק: NDAQ),  חברת המסחר הגדולה בעולם, מספקת טכנולוגיה ושירותי מסחר ליותר מ-3700 חברות בשווי כולל של יותר מ-10 טריליון דולר, באמצעות 26 זירות מסחר. החברה מספקת פתרונות מגוונים לגיוס כספים עבור חברות בארה"ב ובכל  העולם, כולל אלו הנסחרות ב-NASDAQ OMX Nordic ו-NASDAQOMX Baltic. החברה מציעה אפשרויות מסחר בקטגוריות נכסים שונות, כולל ניירות ערך, נגזרים, אג"ח, סחורות, מוצרים מורכבים וקרנות ETF. טכנולוגיית נאסד"ק OMX תומכת בפעילותן של מעל ל-70 זירות מסחר, חברות סליקה ומאגרי מניות מרכזיים ביותר מ-50 מדינות.