חדשות    

הסטוריז שווים כ-2 מיליארד דולר – הכנסות מפרסום

פייסבוק העתיקה את הסטוריז מסנאפצ'אט, פיתחה אותו ובינתיים היא שמרוויחה מזה

פיצ'ר הסטוריז של אינסטגרם אולי מעורר תהיות בקרב מבוגרים שלא מבינים מה הקטע בפוסט שנעלם, אבל זה צפוי להכניס לפייסבוק כ-2 מיליארד דולר השנה מפרסום; התחזיות מדברות על צניחה קבועה עד שהסכום יגיע ל-7.5 מיליארד דולר ב-2021. רק לפני שנה תכונת סטוריז הכניסה כ-750 מיליון דולר.

תכונת הסטורי הומצאה בידי סנאפצ'ט, והועתקה  בידי פייסבוק לאחר שמתחרתה סירבה להצעת רכישה. פייסבוק הכניסה את הסטוריז בכל הפלטפורמות הכוללות את אינסטגרם, פייסבוק, ווטסאפ ואפליקציית מסנג'רם. וכך המשיכה את ההעתקה מסנאפצ'אט, בין היתר של המדבקות והמסכות המונפשות שהיו במקור תכונה של סנאפצ'ט הועתקו בצורה מלאה.

פיצ'ר הסטורי הופך עם הימים לאחד מניעי הצמיחה העיקריים של פייסבוק, בשל החיבור לקהל צעיר יותר. זאת לאחר שהרשת החברתית שימשה בעיקר קהל בוגר, לעומת אינסטגרם שמושכת את הקהל צעיר האהוב על המפרסמים. ואולם, גם לסטוריז מגבלות מבחינת הפורמט. זה לא יכול להכיל יותר מפרסומת אחת בכל צפייה, וכיוון שהפוסטים הללו נמחקים לאחר זמן קצר, שיעור החשיפות הפוטנציאלי נמוך לאותן מודעות.

לפייסבוק יש יתרון בקרב המפרסמים בדמות מערכת פרסום יעילה ומוכרת, ונראה שהחברה תמשיך להוביל ברשתות החברתיות, בין היתר דרך אינסטגרם, וליהנות מפירות ההמצאה של יריבתה.

עם הזמן, הסטורי התפתח יותר ויותר ונוספו לו תכונות חדשות. כיום ניתן להוסיף תגיות של מיקום, תיוגים ואפילו מוזיקת רקע. נראה שגם אינסטגרם הבינה את חוזקו את הכלי שהם לקחו מהמתחרים שלהם.

למה הסטוריז כל כך פופולאריים?

 

  1. קל ליצור אותם,מכל מקום באמצעות הטלפון הנייד בזמן קצר
  2. מאפשר היבט נוסף תדמיתית לעסק וגם סתם לפרסונות פרטיות.
  3. יוצר מראה יותר ספונטי ופחות מחושב ולכן מתפרש כאותנטי

הסנטורית שעתידה להתחרות בטראמפ: להגביר את הרגולציה על חברות הטכנולוגיה

מהם הרגלי הצריכה ברשת השנה

פייסבוק עקפה את תחזיות האנליסטים: הכנסות של 16.91 מיליארד דולר