חדשות    

פייסבוק עקפה את תחזיות האנליסטים: הכנסות של 16.91 מיליארד דולר

מארק צוקרברג

אחרי שני רבעונים של ירידות במספר המשתמשים עלתה בכל העולם

פייסבוק עקפה את התחזיות. הכנסות החברה ברבעון האחרון של 2018 היו 16.91 מיליארד דולר. לעומת זאת האנליסטים צפו לחברה הכנסות של 16.39פמיליארד דולר. זו עלייה של 30.2% לעומת הרבעון המקביל ב-2017.

גם הרווח הנקי של הרשת החברתית הגיע לשיא אחרי שעלה בכ-61%  והסתכם ב-6.9 מיליארד דולר. הרווח למניה עמד על 2.18 דולר (האנליסטים שצפו רווח של 2.18 דולר למניה). ובתוך כך מניית פייסבוק זינקה במסחר המאוחר ב-11.5%.

גם מספר המשתמשים הפעילים בחודש עלה והתאים לציפיות האנליסטים של-2.3  מיליארד גולשים (עלייה של 9% לעומת הרבעון המקביל ב-2017 ו-2% לעומת הרבעון הרציף).

מספר המשתמשים הפעילים ביום עלה בכל העולם, כולל אירופה, שם החברה עלתה אחרי שני רבעונים רצופים של ירידות. ונוספו לה 4 מיליון משתמשים יומיים. מספר המשתמשים הפעילים בחודש באירופה שבר הרבעון שיא  של 381 מיליון.

 כמעט כל הכנסות פייסבוק – 16.64 מיליארד דולר, 98% מההכנסות – הגיעו מפרסום (עלייה של 30% לעומת הרבעון אשתקד).  ההכנסות מתשלומים ועמלות אחרות, שנמצאות לרוב בדעיכה, קפצו ברבעון האחרון ב-42% והגיעו ל-274 מיליון דולר. פעילות המובייל ממשיכה להוביל את הביצועים של פייסבוק, ו-93% מההכנסות מפרסום הגיעו ממובייל (לעומת 89% ברבעון המקביל).

"הקהילה והפעילות העסקית שלנו ממשיכים לגדול", אמר מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, בהודעה לעיתונות. "שינינו מן היסוד את האופן שבו אנו מנהלים את החברה שלנו כדי להתמקד בסוגיות החברתיות הגדולות ביותר, ואנחנו משקיעים עוד כדי לבנות דרכים חדשות ומעוררות השראה שיאפשרו לאנשים להתחבר".

הקפיצה במניה ובהכנסות מגיעה למרות שרשרת אירועים של הפרות בתחום הפרטיות ואחרות. כך למשל אפליקציות שביצעה דווח כי העבירו תוכן לגורמים לא מורשים, וכן הפרות נוספפות בתחום המיקוף, אף שהמכשיר כבוי. והמרכזית שבהן שערוריית השימוש במידע אישי של עשרות מיליוני משתמשי פייסבוק (בהם כ-50 אלף ישראלים) על ידי חברת הייעוץ הפוליטי קיימברידג' אנליטיקה

פייסבוק צפויה לשלם קנס גדול מ-22.5 מיליון דולר על הפרות פרטיות

מנכל אאוטבריין מסביר למה היא יותר טובה מפייסבוק וגוגל

אין פרטיות ברשת – פייסבוק ביטלה אפשרות להסתיר מיקום המשתמש