חדשות    

אין פרטיות ברשת – פייסבוק ביטלה אפשרות להסתיר מיקום המשתמש

רוצים לשמור על פרטיות? פייסבוק לא שואלת אתכם

פייסבוק ביטלה את האפשרות להסתיר את מיקום המשתמש, עוד התגלה שמסרה לחברות הטכנולוגיה הגדולות נגישות למידע של הגולש, כולל הודעות פרטיות

 

בהגדרות הפרטיות הקודמות פייסבוק הייתה צריכה לבקש את רשותכם כדי לאתר את המקום הפיזי שלכם. החל מהשבוע החברה מציגה  פרסומות מוכוונות מיקום גם למי שהגדיר את מיקומו כפרטי וביטלה את סעיף זה בהגדרות הפרטיות של המשתמש.

חוקרת מאונ'  דרום קליפורניה מצאה קשר בין הפרסומות למיקום המשתמשים, אף שהגדירו אותו כמנוטרל.

כלי השליטה, אמרה החוקרת, הם רק אשליה של שליטה. הכוונה של החברה לדעתה היא להסתיר מהמשתמש מה נעשה עם המידע שמספק.

פייסבוק בתגובה טוענת שהמידע שאוספת הוא לטובת הגולש: "איסוף נתוני המיקום נועד להבטיח שאנו מספקים לאנשים שירות טוב, מווידוא התצוגה בשפה הנכונה ועד להבטחה שאנו מציגים אירועים סמוכים ופרסומות לעסקים שבקרבתם", אך לא התייחסו לטענה שהם מסתירים מידע זה מהמשתמש.

עוד מתברר כי פייסבוק נתנה לחברות הטכנולוגיה הגדולות – בהן נטפליקס וספוטיפיי, אמזון ומיקרוסופט-  בעולם גישה נרחבת למידע אישי של המשתמשים, שכללה במקרים מסוימים אפילו הודעות פרטיות.

על כך נמסר מפייסבוק: "החברה לא מצאה ראיות לשימוש לרעה מצד השותפות", אך הודתה שניהלה שלא כשורה חלק משיתופי הפעולה ואפשרה לחברות מסוימות גישה למידע זמן רב אחרי שהן סגרו את התוכנה שדרשה מידע זה. חלק מהחברות, ובהן אמזון, מיקרוסופט ויאהו, מסרו שהן השתמשו במידע בצורה נאותה אך סירבו לפרט.

הפרות אלו מצטרפות להפרות פרטיות נוספות לכאורה של פייסבוק. חוקרים מאוניברסיטאות פרינסטון ונורתאיסטרן  כבר הראו שפייסבוק מנתבת אליה כל מידע אפשרי, גם אם הגולש לא התכוון לכך. ולאחרונה דווח שפייסבוק משתמשת במספרי טלפון שנתנו לה גולשים כדי להפעיל את יכולת האימות הדו-שלבי כמידע פרסומי. וכמו כן רק לפני ימים שיתפה פייסבוק תמונות לאפליקציה ללא אישור הגולשים. אז החברה דיווחה שמדובר בתקלה.

 

מס חדש בצרפת על גוגל ופייסבוק – ככה המדינות נלחמות בגורילות

פגיעת אבטחה בפייסבוק – נתונים של 50 מיליון משתמשים נפרצו