שוק ההון    

פגיעת אבטחה בפייסבוק – נתונים של 50 מיליון משתמשים נפרצו

פריצת אבטחה חמורה בשרתם של פייסבוק. מידע אישי של כ-50 מיליון משתמשים ברשת החברתית נפרץ ונחשף – כך הודיעה החברה. זהות הפורצים עדיין לא ידועה וגם לא מטרתם.

על פי המידע שנמסר מפייסבוק התוקפים הצליחו להשתלט על המפתות הדיגיטליים של המשתמשים ועל החשבונות של מיליוני המשתמשים. המפתחות הדיגיטליים משמשים לחיבור אוטומטי  מבלי להזין את הסיסמה כל פעם מחדש.

פייסבוק מאפסת את המפתחות הדיגיטליים לכל 50 מיליון המשתמשים שנפגעו. בנוסף החברה הודיעה כי היא תבצע פעולה דומה על עוד 40 מיליון חשבונות שאולי נפגעו מהפריצה. כלומר ייתכן שבפועל הפגיעה רחבה יותר והגיעה לכ-90 אלף משתמשים.

פייסבוק מסרה כי הפריצה התאפשרה בעקבות עדכון שהם ביצעו ביולי 2017 בכלים להעלאת סרטונים. הפגיעה הזו, שבעצם שוב מראה שהפרטיות שלנו כמשתמשי פייסבוק בסכנה, מגיעה אחרי "משבר הפרטיות" הגדול – משבר קיימברידג' אנליטיקה וזליגה של נתונים על 87 מיליון משתמשים לידיה של חברת ניתוח פוליטית.

החשש שהחברה לא מגנה על פרטיות הגולשים, גרמו לרגולטורים להשתית מגבלות על החברה. מייסד-מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג העיד בפני הקונגרס והסנאט האמריקאי על התפקיד שמילאה פייסבוק בבחירות שונות ובעיקר בהתערבות הרוסית בבחירות האחרונות בארה"ב.במקביל, מדינות בכל העולם פתחו בחקירות ובבחינת פעילות הרשת החברתית תוך כדי מתן הגבלות על הכח שהחברה מרכזת וזאת כדי להגן על המשתמשים.

 

מניית פייסבוק