חדשות    

מס חדש בצרפת על גוגל ופייסבוק – ככה המדינות נלחמות בגורילות

מס חדש בצרפת על גוגל ופייסבוק –  בעקבות מחאת האפודים בצרפת תטיל צרפת מס על חברות הטכנולוגיה

מינואר 2019 ובלי הסכם כלל אירופי תטיל צרפת מס מקומי חדש על חברות הטכנולוגיה, בהן גוגל, אפל, אמזון פייסבוק. המס צפוי להכניס לקופת המדינה 500 מיליון דולר בשנה. המס היה אמור להיכנס לתוקפו רק בעוד שלושה חודשים. המס הוא חלק משורה של מהלכים שנוקט נשיא צרפת כדי להרגיע את קולות המחאה, הקוראים בין היתר להטיל מס על חברות הטכנולוגיה בצרפת, שמשלמות עתה מסים נמוכים מאוד עד אפסיים לא משתתפות בנטל.

ההודעה על המס הגיעה לאחר שנכשל שר האוצר הצרפתי ברונו לה מאר להגיע להסכמים עם המדינות החברות באיחוד על המס שיוטל על חברות הטכנולוגיה, ולכן החליט לפעול לבדו ולא לחכות להן.

המס מגיע בעקבות גירעון של מעל 3% בצרפת, וזו הסיבה שצרפת מחפשת מקורות הכנסה חדשים.  הגירעון בצרפת נובע בעקבות מהלכים שעשה הנשיא מקרון להפיג את מחאת האפודים הצהובים, שנבעה בין היתר מהתוכנית להטיל מס על הדלק. בין הצעדים שנקטה צרפת להרגיע את הרוחות העלאת שכר המינימום. באירופה חוששים שצרפת לא תעמוד בקו הגירעון שלה, של 3% ואילו בצרפת מקווים שהטלת המס החדש  תשמור על יעד הגירעון.

במרץ 2018 פרסמה הנציבות האירופית הצעה למס בשיעור של 3% על ענקיות הטכנולוגיה שההכנסות הגלובליות השנתיות שלהן צפויות לעמוד על 750 מיליון יורו (850 מיליון דולר), ושהכנסותיהן באיחוד האירופי עשויות לעלות מעל 50 מיליון יורו (כ-57 מיליון דולר) .אלא שחילוקי דעות בין המדינות מנעו את יישום ההחלטה.

גם בריטניה הודיעה לאחרונה (בחודש אוקטובר) כי תציג "מס שירותים דיגיטליים" ב-2020, שימוקד בחברות היי-טק הרווחיות במיוחד.

מס מיוחד על גוגל, פייסבוק ואמזון

פגיעת אבטחה בפייסבוק – נתונים של 50 מיליון משתמשים נפרצו