הסכם פרישה מרצון לעובדי מגה
חדשות    

הסכם פרישה מרצון לעובדי מגה

קבוצת יינות ביתן תציע ל-3,300 עובדי מגה פרישה מרצון, והיא מתכננת  פרישה של כ-5% מהם.

לפי הודעת ועד עובדי הקבוצה, עובדי מגה יוכלו לסיים את עבודתם בחברה בפיטורים בהסכמה. אף שעובדים שיבחרו באפשרות הזו יקבלו מכתב פיטורים, הודעה מוקדמת ועוד יקבלו גם זכויות נוספות בכפוף לוותק. כדי לדעת כמה הקבוצה תחסוך צריך לחכות ולראות כמה עובדים ייענו להצעה. הערכות הן כי בחברה מעוניינים שכ-300 מהעובדים יפרשו, אלא שמצד העובדים ישנה נכונות של עשרות בלבד.

לפני כשבוע וחצי נחתם מזכר הבנות בין ביתן לקרן כלירמרק, כבסיס להסכם שלפיו תזרים כלירמרק כחצי מיליארד שקל בהלוואה נושאת ריבית, בתמורה לשעבוד מניות החברה. הכוונה היא להבריא את החברה ולהנפיקה, אז תהפוך לבעלת מניות בהיקף של 30% בקבוצה.

כך יוכל  נחום ביתן לשלם לנאמני מגה את יתרת החוב, המוערכת ב-150 מיליון שקל, וכן להחזיר חלק מיתרת ההלוואה – בגובה 400 מיליון שקל – שלקח ב-2013 לרכישת רשת כמעט חינם, שאותה מיחזר לפני כשנתיים כדי להתמודד עם רכישת מגה.

עוד הוסכם במסגרת העסקה למנות לראשונה מנכ"ל מקצועי לרשת במקום ביתן והערכות הן כי לתפקיד ימונה יורם אייל, ששימש עד לאחרונה כסמנכ"ל הקמעונאות בפז.

 

ברשת מגה, שביתן רכש מידי הכונסים שלה, יש הסכם קיבוצי, כך שתנאי העובדים של אותה רשת – כ-3,300 בסך-הכול – יוצאי דופן לחיוב.