חדשות    

העומס בבתי החולים משפיע גם על פרמיות המורים

.ברת הבטוח הראל, המספקת עבור הסתדרות המורים ביטוח בריאות קבוצתי, הודיעה שזה עומד להתייקר.

בהודעה למורים בגין "התאמת פרמיה" נכתב שמה־1 בדצמבר 2019 תפוג הפוליסה הקיימת של המורים, שהיתה תקפה לחמש שנים. מטבלת המחירים  המעודכנת עולכי מדובר בייקור של כ־20% בדמי הפוליסה החודשיים.

המורים עד כה נהנו מפרמיות זולות , אלא שיש מלכוד, בתום תקופת הפוליסה ניתן לבצע עדכון הפרמיה כלפי מעלה. הבעיה היא שהמבוטחים לא יכולים לעמוד בייקור התעריפים. כך היה גם במקרי הסיעוד הקבוצתי שהוצע לבטלם מאותה סיבה.

הסיבה להתייקרות, אליבא דהסתדרות המורים, היא כ יגדלו השימושים בשירותי ניתוח ואשפוז פרטיים. זאת ועוד, חל גידול משמעותי בהוצאות בגין טיפולים באמצעות תרופות שלא בסל הבריאות עקב חוסר תקצוב המערכת הציבורית. ייתכן כי העומסים בבתי החולים ובקופות גורמים ליותר  מבוטחים לפנות לטיפול הפרטי.

לפני הרפורמה בחוק ההסדרים מבוטחים שהיו זקוקים לניתוח יכלו לבחור כל מנתח שרצו, ולקבל על הניתוח החזר בגובה מסוים מהגורם המבטח, חברות הביטוח או ביטוח משלים. לאחריה המבוטחים יכולים לבחור מנתח רק מתוך רשימה מוגבלת של מנתחים, תמורת השתתפות עצמית. בהראל טוענים שהרפורמה של חוק ההסדרים הובילה לגדילה בשימוש בשירותי ניתוח ואשפוז פרטיים, להבדיל מאלו של הביטוחים המשלימים. אך לא הסבירו כיצד ומדוע זה מוביל להתייקרות הביטחים

ייתכן שהתשובה נמצאת רפורמה אחרת,שבה נאסר על חברות הביטוח להציע בפוליסות פיצוי למבוטחים אם יפעילו דווקא את הביטוח המשלים של קופות החולים ולא את הביטוח הפרטי.

מי שהכי סובל מההתיקרות הם בני 66 ומעלה, שהתעריף שלהם עלה מכ־180 שקלים ל־216 שקלים בחודש — 36 שקלים יותר בחודש. לצד ההתייקרות הכניסה הראל שיפורים, כמו הגדלת תקרה בגין טיפול תרופתי מיוחד שעמדה על 250 אלף שקל ועודכנה ל־600 אלף שקל; תוספת של החזר הוצאות רפואיות במקרה של גילוי מחלה קשה בהיקף של עד 100 אלף שקל; תוספת של אפשרות לאבחון פרטי הכולל בדיקות נדרשות תוך זמן קצר בבית החולים אסותא; ותוספת של רופא מלווה אישי הכולל קבלת מידע, ייעוץ רפואי נוסף וליווי בתהליך האבחון של המחלה.

מההסתדרות המורים נמסר בשמה ובשם הראל בתגובה: "פוליסת ביטוח הבריאות לחברי הסתדרות המורים הינה מהטובות והמתקדמות בשוק הביטוח הישראלי, ביחס לפרמיה המשולמת ומחירה נמוך באופן משמעותי מארגונים אחרים. כמקובל בהסדרי ביטוח מסוג זה, ובהתאם לתנאי ההסכם שבין ההסתדרות המורים לחברת הראל, דמי הביטוח מותאמים, במהלך תקופת ההסכם, במועדים ועל פי כלליים אקטואריים מקובלים, כדי להבטיח את יציבות "התכנית לאורך זמן, להתאימה לצרכי המבוטחים ולתת מענה להתפתחות הרפואה והטכנולוגיה.

פערי ביטוח בריאות עצומים בין חברה לחברה, אבל לא תמיד הזול הכי טוב

דברים שחשוב לדעת על ביטוח בריאות