חדשות    

הערכות: בנזין אוקטן 95 יתייקר

צפוי להעלות בעד 25 אג' לליטר. המחיר הסופי ייקבע לקראת סוף השבוע

מחיר הבנזין צפוי לעלות בתחילת חודש מרץ בטווח שבין 20 ל-25 אגורות לליטר. כך על פי הערכות . עם זאת, המחיר הסופי ייקבע ברביעי או בחמישי הקרוב, ויכול להשתנות בהתאם לשינוי במחירי הנפט והדולר.

הבנזין שיתייקר הוא בנזין באוקטן 95 שנרכש בשירות עצמי, ותדלוק של עובדי תחנות הדלק יחייב עמלה של 21 אגורות לליטר, כלומר ללא שינוי. כיום מחיר ליטר בנזין הוא 5.91 שקל לליטר.

הסיבה העיקרית להתייקרות היא עלייה של כ-12 דולר במחיר חבית נפט, לעומת מחיר של חבית נפט בסוף חודש ינואר. חשוב להזכיר שמחיר הבנזין ברמת אוקטן 95, מפוקח על ידי המדינה לרבות שיעור המיסוי הגבוה שלו. נכון לחודש פברואר – 67% ממחיר כל ליטר הוא מס ישיר (בלו) ומס עקיף (מע"מ) שמושת על בעלי המכוניות.

בסוף ינואר עלה מחירו של ליטר בנזין 95 אוקטן בשירות עצמי  ל־5.91 שקלים ובשירות מלא, כולל עמלת המתדלק של 21 אגורות לליטר, ל־6.12 שקלים.

ואילו באילת – שם לא משלמים מע"מ – הדלק התייקר  אזב־6 אגורות לליטר ומחירו של ליטר בנזין בשירות עצמי עלה ל־5.05 שקלים. ואילו בשירות מלא, כולל עמלת מתדלק של 18 אגורות, ל־5.23 שקלים. זו הייתה העלייה הראשונה במחירי הדלק, לאחר הוזלה של 65 אגורות בחודשים דצמבר וינואר והוזלה של 76 אגורות בשלושת החודשים האחרונים של 2018.

אז אמרו במינהל הדלק במשרד האנרגיה כי העלייה במחיר הדלק בישראל נובעת מעלייה במחירו של הבנזין הבינלאומי באגן הים התיכון. לטענתם, נמנעה עלייה גדולה יותר במחיר הדלק, שבחלקה התקזזה עם ירידה בשיעור 2.47% בשער הדולר בחודש ינואר.

מחיר הדלק עולה ב-2% – הנה הסיבות

מחיר הנפט בעולם יורד ואצלנו משלמים יותר