חדשות    

שיא חדש בהיקף נטילת המשכנתאות – 5.5-5.7 מיליארד שקל

קרדיט: shutterstock

בחודש יולי ייסתכם היקף המשכנתאות החדשות בסך של 5.5 עד 5.7 מיליארד שקל, כך מעריכים גורמים בתחום המשכנתאות. סכום זה גבוה במעל 20% מהממוצע של נטילת המשכנתאות ב-12 החודשים האחרונים שעומד על כ-4.6 מיליארד שקל בחודש וב-10% מיולי 2017 שבו נלקחו משכנתאות בהיקף של כ-5.1 מיליארד שקל. 

ידוע כי חודשי הקיץ נחשבים חמים לא רק במובן הטמפרטורות אלא גם בתחום המשכנתאות. אנשים ממהרים להשלים עסקאות לפני פתיחת שנת הלימודים ולכן קרוב לודאי שנחזה בהיקפים גדולים של נטילת משכנתאות גם בחודש אוגוסט.

גם פרוייקט מחיר למשתכן מוסיף שמן למדורת המשכנתאות הלוהטת. הזוכים הראשונים של הפרוייקט, מסוף שנת 2016 ותחילת 2017, החלו לממש את המשכנתאות שלהם לאחר ששילמו עד עתה מההון העצמי שלהם. ההערכות במערכת הבנקאית היא שהרוכשים במסגרת מחיר למשתכן מהווים 10% משוק המשכנתאות ושחלקם הולך לעלות לכ-20% בתוך שנה.

ההתעוררות בשוק המשכנתאות החלה כבר בחודשים מרס ומאי שבהם נלקחו משכנתאות בהיקף של כ-5 מיליארד שקלים.ההערכות הן שגם בחודש יוני, שלגביו עדיין לא פורסמו תוצאות, היקף המשכנתאות יעבור את ה-5 מיליארד שקל, ואף עשוי להיות קרוב ל-5.5 מיליארד שקל.

משפרי דיור? ככה תיקחו משכנתא

אחוז המימון במשכנתא והקשר לריבית – חשוב