חדשות    

הערעור לא התקבל: קפה נואר תשלם 300 אלף שקל על פגיעה בהתארגנות עובדים

בית המשפט החליט כי קפה נואר תשלם להסתדרות הנוער העובד והלומד פיצוי של 300 אלף שקל על פגיעה בהתארגנות עובדיה. ההחלטה התקבלה לאחר  ערעורים שהגישו  שני הצדדים: הסתדרות הנוער העובד ביקשה להגדיל את הפיצוי, וקפה נואר שביקשה לבטל את הגזירה.

בבית הדין הארצי לעבודה הוחלט כי  שיעור הפיצוי שנפסק לחובת קפה נואר נמצא סביר ואין סיבה להתערב. ולא שינה את ההחלטה של בית הדין האזורי לעבודה.

 הסיפור מתחיל כשהסתדרות הנוער העובד והלומד פעלה לצירוף עובדים בקפה נואר לשורותיה כדי להסדיר את יחסי העבודה במסעדה, ולהגיע להסכם עבודה קיבוצי. בפנייה לבית הדין האזורי לעבודה טענה הסתדרות הנוער העובד והלומד כי קפה נואר ניסה לסכל את ההתארגנות.

בית הדין האזורי קבע כי קפה נואר אכן פעלה כדי לפגוע בהתארגנות עובדיה. לאחר שקלול כלל הקריטריונים, ולאחר שבית הדין האזורי הביא בחשבון שמדובר במעסיק קטן מבחינת מספר העובדים, הועמד הפיצוי אותו ישלם קפה נואר להסתדרות הנוער העובד והלומד על 300 אלף שקל.

ערעור זה נדחה לאחר ערעור קודם של העובדים שהתקבל, לאחר שבית הדין לעבודה המקומי סבר תחילה שהוועד אינו יציג. בקבלת הערעור הראשוני נכתב:

בנסיבות תיק זה, משמדובר בהפרות מצטברות ומתמשכות, עם השלכות קשות על ההתארגנות, סכום הפיצוי צריך להיות גבוה מהמוזכר לעיל".

""מנגד, נתנו דעתנו לכך שמדובר במעסיק קטן מבחינת מספר העובדים (אין בידינו נתונים מוכחים בדבר איתנותה הכלכלית של המשיבה) ואנו מבקשות לקבוע קביעה מרתיעה אך שתוצאתה לא תוביל לפגיעה במסעדה אשר תוביל לפגיעה בעובדים. כן שקלנו את העובדה שמדובר בניסיון התארגנות ראשון במשיבה, ואת התרשמותנו כי הטעויות בחלקן נעשו בתום לב, ובטרם הייתה המשיבה מודעת לגבולות המותר והאסור בהתארגנות"

איך לבחור מכונת קפה טובה? מה הסוגים וכמה עולה?

קפוצ'ינו, קפה הפוך ונס קפה – מה ההבדלים וכמה עולה?