העשירים והפילנתרופים: התורמים הגדולים בעולם
חדשות    

העשירים והפילנתרופים: התורמים הגדולים בעולם

וורן באפט, מנכ"ל ונשיא ברקשייר הת'אווי, הוא התורם הגדול ביותר לשנים 2018-2014. כך לפי דיווח של פורבס על 25 המיליארדרים התורמים הגדולים ביותר. באפט תרם 14.7 מיליאד דולר. הוא גם המוביל ל-2018. המגזין העריך את התרומה ב-16% מהשווי הנקי  של ענק המשקיעים.

ב-2006 הצהיר באפט על כוונתו לתרום כמעט את כל הונו. מאז תרם  34 מיליארד דולר. אחריו בדירוג ביל ומלינדה גייטס, שהקרן שהקימו קיבלה את רוב תרומתו של באפט. הזוג תרם בשנים אלו 9.9 מיליארד דולר, רק 9% מהשווי הנקי שלהם נכון להיום. עיקר התרומות שלהם לבריאות ומלחמה בעוני.

במקום השלישי ג'ורג' סורוס שתרם בשנים האחרונות 3.1 מיליארד דולר. מדובר ב-37.4% מהונו הנוכחי המוערך ב-8.3 מיליארד דולר. רוב התרומות שלו הן לארגוני זכויות אדם וכן לפיתוח כלכלי של מדינות. במקום הרביעי מייקל בלומברג, ראש עיר ניו יורק לשעבר מייסד סוכנות הידיעות וכן מועמד לנשיאות ארצות הברית. זה תרם  3 מיליארד דולר, המוערכים ב-5% מהשווי הנקי שלו, 59.5 מיליארד דולר, עיקר התרומה בנושאי  שינוי אקלים ובריאות.

סוגרת את החמישייה משפחת וולטון, המחזיקה ברשת הקמעונאות הגדולה בעולם וול מארט. אלו תרמו 2.3 מיליארד דולר, אחוז מזערי, 1.6% מהשווי הנקי שלהם 181.4 מיליארד דולר. עיקר התרומה בנושאי חינוך וכן סביבה.

במקום השישי הזוג ג'ים ומרילין סימונס. סימומס הוא פרופסר למתמטקיה ועסקן בשוק ההון. הזוג תרם 1.6 מיליארד דולר, 7.6% מהשווי הנקי שלהם 21.6 מיליארד דולר.עיקר התרומה שלהם היא לחינוך ומדע, בעיקר טיפוח מחוננים במתמטיקה ואוטיזם.

במקום השביעי צ'אק פיני, מקים הדיוטי פרי, שמאז שנות השמונים תורם שיעורים גבוהים מהונו. בעבר אמר שהוא רוצה למות בעוני.  הוא תרם 6.1 מיליארד דולר השנה, והקרן שלו  נסגרת השנה לאחר שתרמה 8 מיליארד דולר. התחומים שלהם תרם הם מוסדות בריאות, מדע, זכויות, בתחומים סביבה ומדע.

מייסד איביי פייר אומדייאר במקום התשיעי עם תרומה של  1.4 מיליארד דולר,  מתוך 13.4 מיליארד דולר שווי נקי המיועדת למלחמה בעוני, זכויות אדם, סיוע באסונות וכן חינוך. במקום העשירי גורדון מור, מייסד אינטל, וזוגתו בטי עם תרומה של 1.4מיליארד דולר מתוך שווי נקי של 11.8 מיליארד דולר. התרומות בעיקר למוסדות סביבה, מדע וחינוך.

מהו מלכ";ר ולמה קיים

קק";ל חילקה מלגות בשווי 6.5 מיליון שקל