שוק ההון    

הפניקס ולאומי פרטנרס ירכשו 40% מחברת תעבורה בחצי מיליארד שקל

לאומי פטרנרס והפניקס ירכשו מכלל תעשיות בחלקים שווים את תעבורה בחצי מיליארד שקל

הפניקס ולאומי פרטנרס הודיעו כי ירכשו 40% מחברת תעבורה הפרטית. זאלאחר שהציעו לרכוש אותה גם חברת הביטוח מנורה ומגדל.

העסקה תתבצע לפי שווי של 1.25 מיליארד שקל לתעבורה. הפניקס ולאומי פרטנרס ירכשו נתחים שווים בתעבורה בחצי מיליארד שקל בסך הכל מידי חברת כלל תעשיות (כת"ש), הנמצאת בשליטת אקסס תעשיות

כת"ש מחזיקה כיום במחצית תעבורה אחזקות הפרטית, העוסקת בתחום הובלה ולוגיסטיקה, והיא שותפה של משפחת לבנת, כת"ש משתוקקת לצאת מההשקעה הכבר תקופה ארוכה, ולאומי והפניקס מחלצים את השתיים מהשותפות.

כעת האתגר של לאומי פרטנרס יהיה להשביח את ההשקעה ובעתיד להנפיק את החברה, אתגר מורכב בהתחשב בכך שבשנים האחרונות לא נחלה הצלחות משמעותיות.הפניקס ולאומי פרטנרס, התמודדו במכרז שהוציא כת"ש. עם זאת,  אף חברה שניגשה למכרז לא הציעה הת המחיר שדורשת כלל תעשיות — לפי שווי של 1.55 מיליארד שקל לתעבורה לעומת הערכת שווי החברה ב־1.2 מיליארד שקל וההצעות נעו ברובן סביב שווי זה, כלומר 550-520 מיליון שקל עבור 40% מהמניות, סביב המחיר שנסגר לבסוף.

כלל תעשיות שבבעלות לן בלווטניק ואשר מנוהלת על ידי אבי פישר, רצתה למכור את חלקה בתעבורה, אחד מתאגידי הענק במשק, לאחר שניסיונות להגיע עם משפחת לבנת להבנות על עסקה שבה תקנה המשפחה את מניות בלווטניק נכשלו. גם ניסיון למכור 10% מהמניות ללאומי פרטנרס נכשל בזמנו כשזו נוהלה בידי ירון בלוך שבינתיים התחלף באבי אורטל.

תוכנית ההתייעלות של לאומי משתלמת? הציג רווח של 3.25 מיליארד שקל

פערי ביטוח בריאות עצומים בין חברה לחברה, אבל לא תמיד הזול הכי טוב