פיקדונות מובנים    

הפיקדון שמאמין כי הגידול באוכלוסיה יוביל מחסור במזון

בבנק לאומי לקחו נתונים מדוח האו"ם האחרון שפורסם ועל בסיסו בנו פקדון מובנה מעניין מבוסס סקטור החקלאות, שניתן יהיה להפקיד בו החל מה-8 לדצמבר. לפי דו"ח שפורסם ע"י ארגון האו"ם אוכלוסיית העולם עתידה למנות 9.6 מיליארד בשנת 2050 והיא תזדקק לכמות מזון הגדולה ב70% מהכמות המופקת כיום. הערכה זו נתמכת במגמות גלובאליות כגון מצוקת מים, עיור – שמביאות להרס של שטחים חקלאיים מעובדים, ולעלייה כלל עולמית ברמת החיים, שמביאה לצריכה הולכת וגדלה של מוצרי בשר ועוף.

זאת ועוד, הפקדון הוא במטבע הדולר כך שלמי שמאמין שהדולר אכן ימשיך לעלות ואף יעבור את רף ה-4 שקלים, הפקדון יכול להיות מעניין אם כי הוא מותנה בעליית סל מניות מסקטור החקלאות והוא ללא סיכון קרן ההשקעה כפי שמציינים בבנק. תחילת הפקדון הוא ב-8 לדצמבר 2014 כשהמינימום להפקדה הוא 10,000 דולר. תקופת הפקדון היא ל-3 שנים וחצי מה-8 בדצמבר 2014 ועד ל-4 ביוני 2018.

הרכב נכס הבסיס במניות:

KUBOTA Corp

Tyson Foods Inc

CF Industries Holdings Inc

Tractor Supply Company

Yara Intl ASA

Zoetis Inc

The Mosaic Co

Potash Corp

Archer-Daniels-Midland Co

Syngenta AG

בנוסף, לפקדון מענק מותנה. קבלת המענק ושיעורו תלויים בהתנהגות סל המניות במהלך התקופה, כמפורט להלן. במהלך תקופת הפיקדון תיבדק כל אחת מהמניות שבסל ותרומתה למענק תחושב כדלהלן:

לכל מניה נקבע חסם בשיעור של 70% (לא כולל) ביחס למחיר הבסיסי של אותה מניה.במידה ומחיר המניה לא חרג ולא נגע בחסם לאורך כל תקופת הפיקדון, תילקח בחישוב תשואת המניה בפועל מנקודה לנקודה, חיובית או שלילית.

במידה וביום מסחר כלשהו מחיר המניה יחרוג או יגע ולו פעם אחת בחסם, תשואת המניה תיקבעבשיעור של 10% למשך תקופת הפיקדון  .

המענק בגין הפיקדון יחושב לפי סכום התשואות של המניות בסל כפול משקלן היחסי בסל. בכל מקרה, קרן ההשקעה מובטחת ע"י בנק לאומי בתום תקופת הפיקדון.

הפיקדון ניתן לשבירה, רק בהסכמת הבנק. יודגש כי במקרה של שבירה, הלקוח יקבל סכום הנמוך מסכום ההשקעה ההתחלתי. באשר למיסוי:

מיסים, היטלים ותשלומי חובה על פי כל דין או הוראה, הרווחים שהופקו או שנצברו מיום פתיחת הפיקדון בהם יהיוהמפקידים חייבים, ינוכו במקור ע"י הבנק כדלהלן:

ניכוי מס במקור ליחיד תושב ישראל- 25% מהרווח הריאלי.

ניכוי מס במקור ליחיד תושב חוץ- פטור מניכוי מס במקור

שיעורי המס נקבעו בהתאם להוראות החוק והנחיות רשות המיסים בישראל כפי שהיו ידועות בזמן פתיחת הפיקדון,וכפופים לשינויים בהתאם להוראות חוק והנחיות חדשות כפי שיתפרסמו מעת לעת.

אז למה דווקא החברות הללו שבפקדון?

כל החברות הכלולות בפיקדון מייצרות פיתרונות חכמים בתחומים שונים עם מטרה אחת – לסייע לאוכלוסיית העולםלהתמודד עם האתגר העיקרי של הפקה וייצור של מזון ומים לאור המשאבים העולמיים המצומצמים. החברות CF Industries ,Potash ו– Mosaic מייצרות פתרונות כימיים בתחום הדשנים במטרה להגדיל את התפוקה הקיימת מקרקעות חקלאיות. החברות Syngenta ו– Yara הינם היצרניות הגנריות המובילות בתחום של חומרי ההדברה

לגידולים חקלאיים. החברות Kubota ו– Tractor Supply עוסקות בייצור של כלים ממונעים ופתרונות שונים בתחוםהגידולים החקלאיים, משק החי והמים. החברות Archer Daniels ו– Tyson Foods עוסקות בשלב האחרוןבשרשרת החקלאית – עיבוד, שיווק והפצה של מוצרי מזון, בדגש על מוצרי בשר ועוף, לרשתות המזון הקמעונאיות.

לסיכום – סקטור החקלאות, על גווניו השונים, מהווה ענף דפנסיבי הנתמך בעלייה יציבה על פני זמן בביקוש לפתרונות בתחום הפקה ושימור של גידולים חקלאיים- כל זאת במטרה לספק לעולם את הצורך הקיומי הבסיסי של מזון ומים בעתיד.