חדשות    

הפרוייקט של גינדי באור יהודה לא יורד מהכותרות; והפעם – רמ"י עוצרת את שיווק הדירות לשוק החופשי

השכונה המתוכננת של גינדי באור יהודה. הדמייה:גינדי החזקות

לפני מספר חודשים עלה הפרוייקט של גינדי באור יהודה, "בית בפארק" לכותרות לאחר שהתברר שזכאי מחיר למשתכן שזכו בדירות בפרוייקט יקבלו אותן באיחור ניכר. הסגה נמשכה מספר שבועות עד להתערבותו של צוות בין משרדי שהצליח לקצר את הדחייה מעט.

עכשיו דורשת רשות מקרקעי ישראל מגינדי להפסיק את שיווק הדירות בפרוייקט אשר מיועדות לשוק החופשי. הדירשה באה לאחר שהתברר שגינדי משווקת את הדירות לעמיתי "חבר" בהנחה של כ-12% על מחיר השוק.

בפרויקט תמוכננות להיבנות 1,429 דירות ב-27 בניינים. גינדי מבקשת לשווק 283 דירות לעמיתי מועדון "חבר".

בחודש שעבר התלונן עו"ד גיל גן-מור בשם האגודה לזכויות האזרח לרמ"י כי שיווק הדירות לעמיתי חבר פסול בשל אפליית רוכשים "כבר ביוני 2017 פנינו אל הרשות בנושא, לאחר שחברת גינדי החזקות שיווקה דירות בבלעדיות לחברי מועדון 'חבר' בפרויקט שלה ברחובות. בעקבות חילופי מכתבים בנושא הודעתם כי יתקיים שימוע לחברה. לאחר השימוע הודעתם כי הנושא בבחינה וחרף תזכורות רבות לא ניתנה החלטה בעניין עד היום".

מינה לייקין, היועצת המשפטית של רמ"י, שלחה מכתב לגינדי ובו כתבה כי: "שאלת האפליה בשיווק בלעדי של קרקע שהוקצתה במכרז למועדון צרכנות הונחה לפתחו של היועץ המשפטי לממשלה. בנסיבות אלה ועל מנת להמשיך ולדון בנושא, נבקשכם להעביר התייחסות מפורטת ביחס לכל אחת מהטענות המופיעות במכתב האגודה" .

לייקין כותבת עוד כי: "נבקשתכם לפרט אודות מתכונת השיווק של הדירות בפרויקט, לרוב ההנחיות שניתנו למשווקי הפרויקט וגובה ההנחה שניתנת לחברי המועדון. במסגרת זו נבקשכם להעביר אלינו את ההסכמים שנחתמו בין חברת גינדי למועדון הצרכנות. בשלב זה, נבקשכם להפסיק את השיווק הנערך באמצעות 'חבר' ולשווק את יחידות הדיור באופן חופשי לכלל הציבור".

מחברת גינדי החזקות נמסר: "כפי שהחברה כבר השיבה לפני מספר שבועות לפניית האגודה לזכויות האזרח ואף יידעה בתשובתה את רשות מקרקעי ישראל, מכירת דירות השוק החופשי בפרויקט בית בפארק באור יהודה פתוחה לכלל הציבור ואין במבצע המכירות ליתן בלעדיות לרכישת הדירות בפרויקט לחברי מועדון חבר אלא מתן הטבות שונות לחברי מועדון חבר לרבות הנחה על המחיר המפורסם. המכירה הינה לקהל הרחב ואנו מזמינים את כלל הציבור לרכוש דירות בפרוייקט."