חדשות    

הקבלנים מעריכים כי שיעור המשקיעים מקרב רוכשי הדירות יזנק החודש ל-35%

ב- 1 ליולי מס הרכישה למשקיעים יעלה לשיעור של 8% עד 10% , במרכז הבניה הישראלי מעריכים היום כי לאור החלטת הממשלה שיעורם של המשקיעים מקרב רוכשי הדירות יזנק ביוני לכ- 35% וכי אלפי משקיעים ימהרו לרכוש דירות בטרם כניסת ההחלטה לתוקף. המשמעות של העלאת מס הרכישה היא תוספת של עשרות אלפי שקלים עבור המשקיעים. כך לדוגמא משקיע שירכוש דירה בכ- 1 מיליון ₪ עד סוף חודש יוני ישלם 50 אלף ₪ מס ומי שיקנה אחרי ישלם כ- 80 אלף ₪ . מנתוני מרכז הבניה הישראלי  עולה כי שיעורי המשקיעים בירידי הדירות שנערכו עד כה נעו בין 20% ל – 25%  וכעת  מבחינת הנתונים של אלפי הנרשמים ליריד הנוכחי שיעורם עומד לזנק לאור החלטת הממשלה.

בסוך השבוע הבא יערוך מרכז הבניה הישראלי בשיתוף עם אתר יד2 את יריד הדירות הארצי בסימן המשקיעים וחברות הבניה יציעו מגוון של פרויקטים כדאיים להשקעה בכל רחבי הארץ במחירים החל מ- 690 אלף שקל

טל ספיבק סמנכ"ל מרכז הבניה הישראלי מציין, כי בין החברות שישתתפו ביריד: אחים דוניץ, אפי קפיטל, שיכון ובינוי, היילנד, לוינשטיין, קבוצת כנען, אמירי גן,  אפריקה ישראל, בוני התיכון, אשדר, אפריקה ישראל מגורים, דונה, פרשקובסקי, רייסדור ועשרות חברות נוספות.

לצד חברות הנדל"ן ישתתפו ביריד מומחי ייעוץ משכנתאות מבנק מזרחי טפחות. כמו כן יוקם מרכז ייעוץ עם לרוכשי הדירות שיכלול עו"ד המתמחה בתחום המקרקעין , עו"ד המתמחה בתחום המיסוי , מעצבת פנים ויועצים פיננסים שיתנו ייעוץ חינם למשתתפים ביריד .במסגרת היריד יוקם מרכז עסקאות שיאפשר לרוכשים לסגור חוזים במקום על מנת להספיק וליהנות מהטבת המס.