תוכן ממומן    

הקשר בין התנהגות כלכלית נבונה להצלחה בחיים

תוכן שיווקי:

כמה פעמים שמעתם את האמרה הידועה: "בעבר היה כאן קל יותר"? לא היו הוצאות כבדות על טלפוניה, רשתות אינטרנט ומכשיר החשמל המרכזי בבית היה מקלט הטלוויזיה ששידר כשני ערוצים במקביל. מאז עברו "מים רבים בנהר" ונראה כי משפחות בישראל קורסות תחת ההיצע הרחב שהביאה עמה ההתפתחות הטכנולוגית. אם בעבר משפחה הסתפקה בטלפון קווי הרי שהיום לכל ילד יש טלפון נייד משלו. כך גם הדבר לגבי צריכת שירותי תוכן משודר, ערוצי טלוויזיה ועוד. אין ספק שכל אלו הביאו לשיפור ניכר באיכות החיים, אך מצריכים מאיתנו לייצר יותר כסף. אחת מאבני היסוד להתנהלות כלכלית נבונה הינה היכולת לאזן בין הוצאות להכנסות ואם ניתן אף לחסוך. אספנו עבורכם טיפ מרכזי עם מספר עצות שימושיות המדגימות את הקשר בין התנהגות כלכלית נבונה להצלחה בחיים.

הטיפ המרכזי: דע את ההוצאות וההכנסות שלך.

בעידן הנוכחי בו רבים נוטים לרכוש בכרטיסי אשראי ובתשלומים, ההוצאות החודשיות נגררות אל העתיד ומעמיסות על חשבון הבנק. פעמים רבות, "שוכחים" מרכישה גדולה שנעשתה בתשלומים ולא מבינים כיצד לא מצליחים "לסגור את החודש"? על אף המאמצים לצמצם את ההוצאות השוטפות. הטיפ הזה עוסק במודעות. ביכולת להסתכל "להוצאות בעיניים" ולדעת בדיוק על מה משלמים ומתי?

כיצד מיישמים?

במסגרת לימודי כלכלה, תוכלו ללמוד על מנגנון אחד פשוט שמוכיח עצמו מחדש: איזון בין הוצאות להכנסות.

  1. בשלב הראשון יש להיכנס לאזור האישי באתר הבנק בו מתנהל חשבונכם. ולהכין רשימה של כל ההורדות הקבועות. (הורדות קבע בבנק, הוראות קבע בכרטיס אשראי ועמלות).
  2. בשלב השני יש לרשום את כמות ההכנסות בחשבון: הכנסות וקצבאות.
  3. כנסו לעמוד המתאר את הוצאות כרטיסי האשראי העתידיות. האם קיימים תשלומים עתידיים? ציינו אותם ואת היקפם.
  4. שמרו חשבוניות, ואף רכשו מחברת פשוטה (שורות או משבצות) וכתבו מדי יום כל יום על מה הוצאתם את כספיכם. (הקפידו לתעד כל רכישה קטנה, כולל קניה של גומי לעיסה בקיוסק)
  5. הסתכלו באומץ על המספרים- ללא שיפוט או ביקורת ובחנו בכנות, במה יש צורך? ומה ניתן להמיר בהחלפה?
  6. לאחר שקיבלתם תמונת מצב עדכנית על ההתחייבויות והנכסים שלכם בחנו מה נחוץ לכם באמת? אם גיליתם שאתם מחזיקים בציוד שאינו נחוץ לכם הציעו אותו למכירה.
  7. אם ישנם ילדים בבית גם בגילאים צעירים שתפו אותם בתהליך, הראו להם שאתם עוקבים אחר ההוצאות ומתעתדים זאת במחברת ייעודית. זהו שיעור חשוב, שנלמד גם במסגרת לימודי כלכלה ומאפשר להבין את המוחשיות של הכסף.
  8. הצלחתם לאזן את עצמכם? ברכות! ציינו זאת וחגגו זאת בחיק המשפחה. זה אינו מובן מאליו בעולם בו הכסף לעיתים "בלתי נראה".

לסיכום, היכולת לכלכל, להתפרנס ולפרנס, מאפשרת לרבים להעניק לבני משפחתם את כל התנאים שיבטיחו את שגשוגם בחברה. כאשר יש לכם כסף פנוי תוכלו להשקיע בחינוך טוב יותר לילדים, בחוגי העשרה, באוכל בריא, לעבוד שעות שפויות ולפנות זמן איכות אמתי עם בני הבית.  וזוהי ההשקעה הטובה ביותר שתוכלו לתת.